sony vaio blu ray speler leest geen blu ray's

Status
Niet open voor verdere reacties.

drizzy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Beste,

Ik heb me helemaal lam gezocht op het internet naar een manier om mijn blu ray speler werkend te krijgen. Ik heb een clean install(w7) gedaan op mijn Sony Vaio vgn ar71s. Nu heb ik het grootste gedeelte werkend gekregen, maar de dvdrom station (Mat****a BD MLT uj-220s) weigert mijn blu ray schijfjes af te spelen. Als ik zo een schijfje erin gooi dan doet ie alsof ie ´m leest maar uiteindelijk leest ie hem niet.

Bij cd´s en dvd´s heb ik dat probleem niet. Is er een mogelijkheid dit op te lossen, advies zou heel erg welkom zijn.

Alvast bedankt,

in hoeverre leest hij hem niet? geeft hij hem bijvoorbeeld wel weer in deze computer? ik weet uit ervaring dat de standaardprogramma's de bu-rays niet afspelen, daarom zit bij vaio vaak windvd voorgeïnstalleerd die de schijfjes wel zou moeten herkennen en afspelen. heb je het al eens in dat programma geprobeerd?

Hoi Example,

Nou ik heb dus ook powerdvd op me vaio en als ik de app open dan hoor je dat ie de blu ray probeert te lezen, hij doet 10sec moeite en dan krijg ik no disc in drive D:. Ik vraag me af of er een driver voor die blu ray optie nodig is, maar in de device manager geeft ie aan dat alles goed is geinstalleerd..

oh en in deze computer geeft ie ook niet aan dat er een schijf in de dvd rom zit.

beste drizzy, ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem als jij, alleen ben ik er nu pas achter gekomen omdat ik mijn computer heb laten repareren door de mediamarkt, en ik heb sindsdien geen blu-rays meer afgespeeld via mijn laptop...
ik heb zelf een sony vaio VGN-AR71M, maar de symptomen zijn exact hetzelfde als bij jou. Mijn vraag is bij deze dan ook of het uiteindelijk is gelukt om de blu-ray weer werkende te krijgen, en zo ja, hoe?

met vriendelijke groet

Welkom,

Je reageert op een bericht uit 2011 en is daarom niet actueel meer. Om die reden gaat dit topic op slot, uiteraard kun je een nieuwe vraag openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan