sony vaio drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
hallo,

heb hier een sony vaio laptop.
Wil een nieuwe install doen(win7) en op de site van sony kan ik mijn type selecteren(vpceb2m1e)
maar onder dit type zijn er nog 3 subtypes.
het type nummer vind ik rechtonderaan het scherm maar het bijvoegsel staat er niet bij.
Hoe kan ik verder uitzoeken welk type het juist is??

Gr. Jan

Staat soms in het BIOS.

Je bedoelde de VPCEB2M1E/BQ, de VPCEB2M1E/PI of de VPCEB2M1E/WI.

Volgens Sony kun je hier kijken voor instructies m.b.t. modelnaam, maar als ik je goed begrijp geeft dat alleen het hoofdmodel maar niet het submodel aan én is eigenlijk dezelfde tip die Tiborv al gaf.

Enige alternatieve optie die ik dan nog zie is elke van de 3 support-links afgaan en de driver- en systeemspecificatie-informatie aldaar vergelijken met wat jij hebt zitten in je laptop.

Zover ik kan zien worden alle drie de subtypes met exact dezelfde drivers uitgeleverd, dus ik vermoed / neem aan dat er qua componenten geen verschil in de subtypes zit. Het verschil tussen de subtypes zou dan in (de snelheid van) de processor kunnen zitten of de taal van Windows of de kleur (van het deksel) of de toetsenbordindeling etc.

Overigens heb ik (zonder álle talen van support af te lopen) gekeken of ik uitgebreide specificaties kon vinden van de 3 subtypes, maar heb alleen van 1 uitgebreide specificaties gevonden (in het zweeds): VPCEB2M1E_WI
Dit omdat (naar zeggen van Sony zelf) die laptop die jij hebt NIET in NL wordt verkocht (en blijkbaar 2 subtypes ook niet in Zweden etc.)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zo lastig is het niet in deze. De genoemde types zijn identiek aan elkaar.
De toevoeging is voor de kleur. In volgorde zoals Dnties gegeven: Zwart,roze en wit.
Qua specs zijn ze allen gelijk. (I3 met een radeon5470,4gb etc etc) Tevens zijn de lijsten met driver downloads dus ook identiek aan elkaar.

EDIT: @dnties: Zie nu dat jj ondertussen ook een toevoeging gedaan hebt aan je bericht inzake kleur en dezelfde drivers;)

Laatst bewerkt:
EDIT: @dnties: Zie nu dat jj ondertussen ook een toevoeging gedaan hebt aan je bericht inzake kleur en dezelfde drivers;)

@frankwannet: Had om 3:00+ geen reactie meer verwacht, dus was rustig mijn posting aan het bijwerken. :D

Tijs.

Hey allen,

bedankt voor de moeite ,deze morgen gaan werken en kwam op het idee dat de toevoeging misschien wel het kleur zou zijn.
En blijkbaar is het zo.

Ik zal nog een proberen met de drivers die ik vind via de link maar de chipset driver vind ik niet, of heeft dat een andere benaming van sony of
word die bijgewerkt via de driver voor de vga kaart???

Gr. Jan

Ok, in aanvulling van frankwannet & dnties nog een plaatjeslink hoe je het model van je Sony Vaio kan vinden, ook even naar beneden rollen:

http://esupport.sony.com/US/perl/support-info.pl?info_id=265

Met een beetje mazzel staat de ServiceTag erop, & meestal kan je bij die grote jongens dat invoeren op de Support-site, anders staan er exacte model/type/versie-aanduidingen op waarmee je ook een heel eind verder komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan