Sony vaio fw31zj

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel t

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Ik heb vorige week een Sony fw31zj gekocht en heb een drietal vraagjes.

1. Nadat ik de herstel dvd's heb gemaakt, kan ik dan de hele hardeschijf formatteren en vervolgens hier Windows 7 opzetten en mocht dit misgaan dan nog eens formatteren en met de herstel dvd's weer orgineel maken?

2. Nadeel van deze laptop is dat er slechts een 4200rpm hardeschijf inzit, kan ik deze gewoon vervangen door een sneller exemplaar en daarna met de herstel dvd's alles weer terug plaatsen?

3. hoe maak ik op de reeds van de fabriek af geinstalleerde hardeschijf een tweede partitie, als ik dit via vista doe kan ik maar een beperkte grootte er van af halen.

Alvast bedankt

Sony fw31zj

Geachte Marcel

Naar aanleiding van je vraag:

Over de harde schijf, recovery en windows 7.

Hier de antwoorden:

Het is niet slim de hele partitie's te verwijderen,
Mocht je dit toch willen doen zou je beter de hele partitie kunnen kopieeren naar een externe hard schijf,

Zodat je de recovery vanuit daar kan openen,

En anders die 15 gb laten staan.

Het klopt dat de schijf maar 4200 rpm is helaas is vervangen niet het simpelste wordt je zit met warmte metingen waar je problemen mee kan krijgen.
Ik heb zelf ook de Sony FW31ZJ mijn harde schijf is 2 weken geleden kapot geraakt zonder problemen vervangen door sony en de service perfect hij is nog geen week weg geweest.

via vista krijg je alleen maar een verkleining kan veel problemen opleveren omdat dit gezien wordt als huidige schijf ik had dit ook geprobeerd om een dual boot te maken tussen vista en windows 7,

Vorige week was de hoop echt opgegeven,

Draai nu daarom ook alleen windows 7,
Draait perfect je moet alleen 1 driver zelf installeren en het stuurprogramma van het touchpad,

Mocht je meer vragen heb mail dan naar ronoomen@live.nl

Succes.

Sorry voor de hele late reactie, maar bedankt voor de info.
Geachte Marcel

Naar aanleiding van je vraag:

Over de harde schijf, recovery en windows 7.

Hier de antwoorden:

Het is niet slim de hele partitie's te verwijderen,
Mocht je dit toch willen doen zou je beter de hele partitie kunnen kopieeren naar een externe hard schijf,

Zodat je de recovery vanuit daar kan openen,

En anders die 15 gb laten staan.

Het klopt dat de schijf maar 4200 rpm is helaas is vervangen niet het simpelste wordt je zit met warmte metingen waar je problemen mee kan krijgen.
Ik heb zelf ook de Sony FW31ZJ mijn harde schijf is 2 weken geleden kapot geraakt zonder problemen vervangen door sony en de service perfect hij is nog geen week weg geweest.

via vista krijg je alleen maar een verkleining kan veel problemen opleveren omdat dit gezien wordt als huidige schijf ik had dit ook geprobeerd om een dual boot te maken tussen vista en windows 7,

Vorige week was de hoop echt opgegeven,

Draai nu daarom ook alleen windows 7,
Draait perfect je moet alleen 1 driver zelf installeren en het stuurprogramma van het touchpad,

Mocht je meer vragen heb mail dan naar ronoomen@live.nl

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan