Sony Vaio of HP pavilion

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geyzes

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Voor mijn moeder moest ik op zoek naar een laptop met volgende eisen

- voldoende snel voor de komende tijd
- beter scherm dan de huidige laptop
- prijs/kwaliteit zo goed mogelijk
- min. 500 GB HDD
gebruik: dagelijks internet / prive beheer / ... (licht gebruik)
budget richting: 700

Deze heb ik omgezet in het volgende
i5-3230M processor
1600 x 900 resolutie
1 GB dedicated GPU
+ 500 GB
> 4 GB RAM 1600 MHz

zo kom ik uiteindelijk in samenspraak met haar bij volgende toestellen:

HP PAVILION G7-2350EB

Sony Vaio SVE1713T1E

Morgen gaan we ze even bekijken in de winkel maar ik denk dat de HP de voorkeur krijgt aangezien ze beide te verkrijgen zijn aan 699.
+punten van de HP
1 TB HDD
Iets betere videokaart (klein verschil van de 7670M t.o.v. de 7650M)
8GB RAM reeds geinstalleerd

De reden van twijfel is dat mijn moeder vaak magicgate kaarten gebruikt voor haar camera en ze dan eventueel toch overweegt om de Sony te nemen om van het onhandige externe memorycardlezertje af te zijn...
Al vind ik dit niet opwegen tegenover de voordelen van de HP..

of hebben jullie een ander idee? of zelfs andere laptop die hier tegenop kan?

Alvast bedankt

tja, ik kan niet via de website zien of er Sony MS-MagicGate gelezen kunnen worden in de Vaio of de HP ..
In mijn oude (huidige) laptop kan ik nog wél Sony MS lezen en beschrijven ...maar om er nu blind vanuit te gaan of het ook met de door jou geselecteerde laptops ook kan ??

ik ga er enkel vanuit dat de sony dit kan (dat heb ik teruggevonden op de site van sony) we hebben een kaartlezer in bezit voor deze kaartjes maar dat de Vaio dit ingebouwd heeft vind mijn moeder een pluspunt. De Toshiba kan dit volgens mij niet maar heeft wel bovenvermelde pluspunten

Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij kunnen die magicgate kaarten gewoon in iedere standaard SD poort geplaatst worden...

let wel op dat beide laptops Azerty toetsenborden hebben en geen Qwerty (Qwerty is de standaard in nederland!)

Dat wist ik niet? Ik heb zelf een iMac en MacBook pro zou het daarbij moeten lukken?
Ik bedoel met magicgate de memory stick pro duo kaarten die nodig zijn voor bijvoorbeeld Sony camera's, zou het met deze ook gaan volgens jou?

De aanbiedingen zijn in mediamarkt dus sowieso azerty maar de links von ik handig om ze te vergelijken.

Als de kaarten inderdaad in beide passen is de keuze overduidelijk, morgen even informeren in de winkel.
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
probeer het is volgens mij zelfde formaat aansluiting alleen wat langer dan normaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan