Sony Vaio start niet (windows opstartbeheer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffFR1989

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2010
Beste,

mijn laptop start niet meer op. F8 toet doet het ook niet, kan alleen cdrom drive open en dicht doen lijkt wel. Maar ik heb geen herstelcd ofzo, dus ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Misschien kan iemand hier mij helpen.

Als ik hem aanzet komt hij in windows opstartbeheer en staat er: Kan windows niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door hardware of softwarewijziging. dit kunt u doen om het probleem op te lossen:
1. Plaats de windows-installatieschijf
2. Selecteer de taalinstellingen en klik op volgende
3. Klik op uw computer herstellen.

Als u deze schijf niet hebt, dient u voor assistentie contact op te nemen met de systeembeheerder of fabrikant van uw computer.

status: 0xc000000f

informatie: De opstartselectie is mislukt omdat een benodigd apparaat niet toegankelijk is.

Het gaat om windows 7.

Laatst bewerkt:
Je kunt er mee naar de winkel gaan, want je kunt f8 niet gebruiken dus en je wilt denk je bestanden ook niet kwijt?

Ik vermoed dat er wat mis is met je MBR op de HD... De oplossing hiervoor is alleen opnieuw installeren van de PC dmv een CD/DVD. Om data terug te halen kan er een HD aangesloten worden waarop wellicht een USB versie van XP op staat...

Om alles kwijt te zijn is niet zo erg. Meestal sla ik belangrijke documenten ook op email op enzo. Maar het enige wat ik kan doen is proberen een windows cd te bemachtigen en die erin doen bij het opstarten. Is er een zekerheid of die die cd dan pakt of is dat ook weer afwachten?

Hoi,

Het zal in ieder geval volgens mij de zelfde versie moete zijn dus ultimate ,home premium etc en 32 of 64 bits bv.

Laatst bewerkt:
Je kan natuurlijk ook FixMBR proberen vanaf Hirens Boot CD maar uit mijn ervaring werkt dit vrijwel nooit. Maar niet geschoten is altijd mis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan