Sony vaio sve1511cse cpu temperaat te hoog???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Xizer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Xizer

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem met mijn Sony Vaio, type SVE1511C5E. Sinds enkele dagen merkte ik dat de laptop behoorlijk warm wordt. Vervolgens Speedfan geinstalleerd om de temperatuur te bekijken:

cpu_zps9e4dccd7.jpg

Deze temperatuur is tijdens gewoon wat surfen op het web en een applicatie als partypoker geopend. Volgens mij is dit toch veel te hoog? De laptop is pas een half jaar tot maximaal een jaar oud ofzo.

Heeft iemand enig idee wat het probleem is en wat eraan te doen is om de temperatuur omlaag te krijgen?

Alvast bedankt!

hallo Xizer,

zoals ik hier kan zien wordt je CPU bijna niet gebruikt en zijn deze temperaturen dus zeker te hoog. kijk dan ook even in de BIOS/UEFI of dit ook echt zo is, programma's zoals speedfan hebben het niet altijd goed.
heb je deze laptop ook al eens open gehad of aangepast?
als deze temperaturen echt zo zijn en je CPU wordt 100% gebruikt zal je laptop uitvallen, daarom zou ik deze terug brengen naar levenrancier/winkel.

Mvg,
Apen

Hallo

Persoonlijk gebruik ik :

http://tweakers.net/meuktracker/29569/hwmonitor-121.html

Om laptop temperaturen te meten ... dit prg werkt bij zo goed als alle hedendaagse en gedateerde laptop's.

Eventueel eens kijken of deze overeen komen met de door u gemeten temperaturen met "speedfan"

De door u gemeten temperaturen lijken mij heel realistisch te zijn , en zeker niet hoog.

De meeste heatpiperadiatoren beginnen trouwens slechts te werken vanaf +/- 55°C.

Grofweg het gemiddelde nemende van de c.p.u. temperaturen (60°C) , lijkt de koeling mij in orde.

De ingebouwde (c.p.u.) temperatuurdioden bezitten blijkbaar wel een meetfout --> dit is veel voorkomend , en zeker niet iets om bezorgd over te zijn.

De harddisk temperatuur is laag , dus van een verstopte heatpiperadiator is er in dit geval zeker geen sprake.

Deze laptop zo nu en dan eens zuiver maken (stofvrij) zal uiteraard de uiteindelijke levensduur verlengen.

Hoe je snel/eenvoudig , en meestal zonder demontagewerk een laptop kunt zuiver maken , staat hier :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Peter

Laatst bewerkt:
Niets aan de hand voor een laptop, pas als het boven de 90 graden komt onder volledige belasting hoef je je pas zorgen te gaan maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan