Sony vaio

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cansu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cansu

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Wanneer ik de internetkabel van mijn pc in de usbpoort van mijn laptop stop, geeft tie aan dat het geen internet toegang heeft. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die dit wel heeft?

Mvg,

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt... Internetkabel in usb... (misschien weet ik iets niet, maar volgens mij stop je die meestal in een ethernet poort)

Als je internet op je computer hebt en je wilt ook internet op je laptop via je computer, dan moet je op je computer naar netwerkinstellingen gaan en dan naar netwerk adapters. Dan moet je de twee netwerkadapters selecteren waar het om gaat (eentje die naar het internet gaat, en eentje naar de laptop), dan moet je dacht ik bij geavanceerd "netwerk brug maken" kiezen.

Mijn informatie is misschien een beetje onprecies, maar dat komt omdat ik het even uit mijn hoofd moet doen...

De melding is inderdaad onduidelijk.

Ik heb het idee dat je het volgende probeert te bereiken:
a. Je vaste pc heeft een draadloze verbinding met Internet/je router
b. Je wilt nu via een netwerkkabel die draadloze verbinding delen met de laptop.

Als dat klopt, dan is het volgende van belang:
a. Je kunt proberen een netwerkbrug te maken zoals de vorige poster zei
b. Werkt dat niet, dan kun je Internet Connection Sharing (ICS) instellen op de draadloze netwerkverbinding, waarbij je dan de bedrade netwerkverbinding aangeeft als toegestaan Internet te gebruiken.
Let op hierbij:
1. Je moet van je draadloze router geen 192.168.0.x ip-adres krijgen op de draadloze netwerkverbinding van de pc, want dat wordt op het bedrade ICS 'netwerkje' gebruikt. Heb/krijg je echter een 192.168.1.x of 192.168.123.x of vergelijkbaar ip-adres op de draadloze netwerkverbinding, dan is er geen probleem.
2. Je moet een kruiskabel (dus niet een gewone netwerkkabel) gebruiken tussen de vaste pc en de laptop.

ICS met XP op de vaste computer: uitleg
ICS met Vista op de vaste computer: uitleg

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het spijt me dat de formulering van mijn vraag niet echt duidelijk is, maar beter kon ik het niet uitleggen.

Het moet inderdaad de internetkabel in de ethernet poort zijn. De internetkabel van mijn pc stopte ik dus altijd in de ethernet poort van mijn laptop, en er werd gewoon een verbinding gemaakt, waardoor ik op internet kon op mijn laptop.

Maar de laatste tijd lukt dat niet meer, wanneer ik het probeer geeft tie aan dat het geen internet toegang heeft.

Ik ga nu proberen om het op te lossen via de manier van dhldhldhl, maar de manier van dnties, kan ik niet gebruiken, omdat het geen draadloze verbinding is.

Internet is van Telfort.

Mvg,

Dit is nu wel héél onduidelijk:
Je kunt niet Internet delen vanaf een pc die niet (minstens) 2 netwerkkaarten heeft (hetzij bedraad, hetzij draadloos, hetzij een mix van die 2).

Lijkt mij erop dat je dus iets heel anders doet/deed:
Je haalt de netwerkkabel (die aan de andere kant op je Internet-router is aangesloten) uit de pc en je doet die in de Vaio. Daarmee heeft de pc geen Internet meer, maar is het de bedoeling dat de Vaio dat wel gaat hebben.
En nu is de situatie zo dat als je dit gedaan hebt de Vaio (bedraad aangesloten) geen Internet krijgt.

Is dit de juiste voorstelling van zaken?

Tijs.

Dit is nu wel héél onduidelijk:
Je kunt niet Internet delen vanaf een pc die niet (minstens) 2 netwerkkaarten heeft (hetzij bedraad, hetzij draadloos, hetzij een mix van die 2).

Lijkt mij erop dat je dus iets heel anders doet/deed:
Je haalt de netwerkkabel (die aan de andere kant op je Internet-router is aangesloten) uit de pc en je doet die in de Vaio. Daarmee heeft de pc geen Internet meer, maar is het de bedoeling dat de Vaio dat wel gaat hebben.
En nu is de situatie zo dat als je dit gedaan hebt de Vaio (bedraad aangesloten) geen Internet krijgt.

Is dit de juiste voorstelling van zaken?

Tijs.

Ja, dat doe ik. Normaal werkte dat dus, maar de laatste tijd niet meer en ik heb geen flauw idee hoe ik weer internet toegang kan krijgen.

Op de vaio:
a. Start Apparaatbeheer ([Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc)
Kijk of er apparaten staan vermeld met een rood kruis of een geel uitroepteken of een geel vraagteken ervoor. Indien die er inderdaad staan: Vermeld dan wat er achter staat als 'naam' van het apparaat.
b. Als er geen apparaten staan met problemen in Apparaatbeheer, kijk in Apparaatbeheer welke apparaten er worden genoemd in de categorie Netwerkadapters. Meld ons welke apparaten je genoemd ziet.
c. (Met de netwerkkabel aangesloten op de Vaio):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Vermeld ons wat je daar ziet. Liefst een duidelijk digitale foto van het scherm maken die je ergens upload.

We horen het wel.

Tijs.

Op de vaio:
a. Start Apparaatbeheer ([Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc)
Kijk of er apparaten staan vermeld met een rood kruis of een geel uitroepteken of een geel vraagteken ervoor. Indien die er inderdaad staan: Vermeld dan wat er achter staat als 'naam' van het apparaat.

Nee, helemaal niks

b. Als er geen apparaten staan met problemen in Apparaatbeheer, kijk in Apparaatbeheer welke apparaten er worden genoemd in de categorie Netwerkadapters. Meld ons welke apparaten je genoemd ziet.

Netwerkadapters:

- Atheros AR9285 Wireless Network Adapter
- Marvell Yukon 88E8059 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
- Microsoft Virtual WiFi Miniport-Adapter

c. (Met de netwerkkabel aangesloten op de Vaio):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Vermeld ons wat je daar ziet. Liefst een duidelijk digitale foto van het scherm maken die je ergens upload.

Zie bijlage
We horen het wel.

Tijs.

Het besturingssyteem van mijn laptop is trouwens Windows 7, voor als je dit zou willen weten

Bijlagen

• 16102010117.jpg
    16102010117.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 58
  • 16102010118.jpg
    16102010118.jpg
    103,3 KB · Weergaven: 52
  • 16102010119.jpg
    16102010119.jpg
    101,4 KB · Weergaven: 52
Je derde bijlage gaf de bedrade netwerkkaart aan (Marvell Yukon).
Doe het volgende (weer met de netwerkkabel aangesloten op de vaio):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all
Maak daar weer een foto van, en doe die als bijlage. Ik krijg namelijk uit die derde bijlage het idee dat er wel netwerkverbinding is...

Tijs.

Er is inderdaad wel netwerkverbinding maar er wordt geen internet toegang verleent door de laptop (denk ik)

De bijlagen.

De foto's zijn wel gemaakt met mijn telefoon, dus de foto's kunnen niet altijd duidelijk zijn.

Bijlagen

• 16102010121.jpg
    16102010121.jpg
    95,5 KB · Weergaven: 56
  • 16102010125.jpg
    16102010125.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 55
  • 16102010126.jpg
    16102010126.jpg
    97,7 KB · Weergaven: 51
  • 16102010128.jpg
    16102010128.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 48
Ik zou haast het idee krijgen dat je (net als ik) bij vodafonevast zit! :)

Ok, de tweede bijlage is het meest interessant, want daar staan de instellingen van de Marvell Yukon Marvell.
Zoals je kunt zien daar is alles verwijzend naar 192.168.1.1 (zou dus een Linksys router kunnen zijn), behalve de DNS-servers, die verwijzen naar 192.168.1.254 en 195.241.77.55.

Vooral dat 192.168.1.254 lijkt mij incorrect. Ga weer naar [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Rechtsklik op de Marvell Yukon bedrade netwerkverbinding en kies Eigenschappen.
Dubbelklik op (indien XP): Internet-protocol (TCP/IP)
Dubbeklik op (indien Vista/Windows7): TCP/IP IPv4 (of zoiets).
Er zullen (hoogstwaarschijnlijk) vaste ip-adres zijn ingevuld bij de DNS-servers.
Zet dat weer terug op "Automatisch DNS-server adressen verkrijgen" (o.i.d)

Kijk of het dan weer wél werkt zoals bedoeld.

Succes,

Tijs.

Ahaha hoezo vodafonevast?

Ik heb dus alle handelingen gevolgd, maar ik heb nog steeds geen internet toegang, dus alles is hetzelfde als eerst.

Vodafonevast omdat ik ook 195.241.77.55 als DNS-server heb, maar dan als eerste DNS-server, niet als tweede(!)

Je hebt dus de DNS-servers omgezet van (handmatig) 192.168.1.254 en 195.241.77.55 naar Automatisch toewijzen en tóch werkt Internet niet op de Vaio??

Wat zijn nu de instellingen dan? (dus dat [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all)

Tijs.

Hmm dit is heel raar. Het internet deed het op mijn laptop, maar toen ik de wireless knopje aandeed had ik opeens geen internettoegang meer. Ik startte de laptop opnieuw op en ik had weer internet.

Maar dit zijn de foto's van de nieuwe situatie.

Bijlagen

• 17102010140.jpg
    17102010140.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 50
  • 17102010144.jpg
    17102010144.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 42
  • 17102010145.jpg
    17102010145.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 47
  • 17102010146.jpg
    17102010146.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 42
Die instellingen in je schermafdrukken zien er goed uit. Zie dat nu de standaardgateway etc. 192.168.1.254 is ipv. 192.168.1.1 zoals in je eerdere schermafdrukken. Dan klopt het verhaal van die DNS-servers ook (met o.a. 192.168.1.254).

Het kan zijn dat de vaio (als energiebesparende maatregel) de bedrade netwerkverbinding uitschakelt als je de draadloze inschakelt. Ik heb iets dergelijks wel eens op Acer laptops gezien.

Kijk in je boekje hoe je op de vaio (als je dat wilt) zowel de draadloze als de bedrade netwerkverbinding tegelijkertijd actief kunt hebben. Zal hoogstwaarschijnlijk dus een energiebesparing-maatregel zijn.

Tijs.

Ja ik zal zometeen maar even kijken.

Bedankt voor al je hulp!

xxx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan