Sony Vaio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Derville

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over mijn laptop, een Sony Vaio F serie. Ik was bezig met het opstarten van de laptop en opeens viel hij uit zonder reden. Hij zat aan de oplader vast en de computer is een hafljaar oud en ik heb werkelijk geen flauw idee wat het probleem kan zijn.

Met vriendelijke groet.

Derville

Hoi,
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h.besturingssysteem).
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst)

Model: Sony Vaio F PCG-81212M
Besturingssysteem: Windows 7

Antivirus: Avast & Threatfire.
Onlangs heb ik iTunes gedownload, meer niet.

Het lampje van de oplader brandt nog wel, dus ik neem aan dat het niet aan de batterij kan liggen? Want als de accu het niet zou doen, zou de laptop het toch nog steeds doen als hij aangesloten is op stroom via de acculader? Ik heb geen updates gedownload, ik kwam ongeveer een uur geleden aan en toen probeerde ik de computer op te starten, hij deed het in het begin wel, maar toen was ik een minuutje weg en daarna wilde hij niet meer opstarten.

Met vriendelijke groet

Toch zou ik de accu er eens uithalen en kijken wat er dan gebeurt.

Okee, ik had de accu er even uitgehaald en toen proberen op te starten. En dat leek te werken, het lichtje van mijn laptop begon te branden maar viel redelijk snel weer uit Daarna stopte ik de accu er weer in en kreeg ik hetzelfde. Wat ik mij nu afvraag is of het zou kunnen komen doordat de oplader misschien geen connectie maakt met de laptop? Oftewel dat de accu niet opgeladen wordt en er geen stroom bij kan komen? Of slechts een klein beetje reststroom?

De laptop gaf teken van leven toen ik de oplader uit de laptop haalde en er opnieuw in stopte. Alsof hij heel even connectie kreeg met de stroom en daarna meteen weer weg was.

Met vriendelijke groet,

Wat kan is dat het kabeltje van de oplader (dat wat in de laptop gaat) stuk is. Ik heb dat meegemaakt met de laptop v.e. kennis, het kabeltje zat op zo'n ongelukkige manier aan de achterkant ingeplugd dat het stuk was gegaan door de voortdurende onnatuurlijke verbuigingen die het moest ondergaan.
Of dat bij jou het geval is weet ik natuurlijk niet, maar ik zou er zeker eens naar kijken. Kijk eens wat er gebeurt als je dat kabeltje aan de plug wat heen en weer beweegt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan