Sony Xperia Play accu probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

chainboost

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Hallo,

Ik heb sinds een week problemen met mijn accu, ik doe mijn telefoon aan om 07:00 uur s' ochtends en om 11 uur is de accu al op %50 terwijl ik hem gewoon gebruik, voorheen gebeurd dit nooit al na 4 uur dat hij dan zo'n grote daling had. Mijn telefoon is nu 1 jaar oud en heb wel een extended accu gezien maar die dingen zijn foeilelijk want dan krijg je een extended batterijklep waardoor de telefoon NOG dikker wordt, iemand anders nog een idee om de batterij langer mee te laten gaan?

EDIT: beeldscherm automatisch draaien uitgeschakeld, wifi staat uit als ik hem niet gebruik, 3g staat wel aan, helderheid op allerlaagste plus automatisch ingesteld wanneer het scherm donkerder of helderder wordt. Synchronisatie staat uit. time-out scherm op 15 seconden.

Laatst bewerkt:
Beste,

Ik heb dit sinds twee weken ook :(.
voorheen kon ik er bijna twee dagen mee werken maar sinds twee weken haal ik met moeite een dag. als iemand een oplossing heeft.

Mvg,
Niels

Het is inderdaad erg vreemd, eerst kon ik superveel en had ik aan het einde van de dag hem nog op 45% nu moet ik hem s'middags om 14:00 gewoon opladen omdat de accu dan al 20% is, telefoon is wel geroot en stock rom zit er op, zit te overwegen om een custom rom te gebruiken...

Het lost de oorzaak niet op, maar wel een deel van het gevolg. Met deze app kun je je 3G (en je wifi) middels een interval automatisch aan en uit laten schakelen. Ik heb mn 3G een half uur uit en dan een minuut aan. Net genoeg om berichten en zo binnen te halen. Heeft hij meer tijd nodig dan past hij de "aan"-tijd daar op aan. Zo doe je toch langer met je jus...

*edit*
...en gratiezz in tegenstelling tot bijv. deze...

Laatst bewerkt:
Ik zat te overwegen om de Custom ROM Xdark ICS te gaan installeren, scheelt dat nog qua batterij?

Ben er denk ik al achter waarom de accu zo snel leeg loopt...
Zit nu op stage de hele week waar een slechte 3G verbinding is, mijn 3G staat dan ook de hele dag aan, nu in het weekend bij mij thuis gewoon aangelaten en de accu is nu 75% dus zal daar wel aan liggen. In ieder geval, Iedereen erg bedankt voor het helpen en jullie snelle antwoorden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan