Sonya DAV-DZ260 Home Cinema Theater, hulp voor een leek gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonaya

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
6
Hallo allemaal!

Ik zit te googelen naar een aantal vragen/oplossingen betreffende deze set. Ik vind er wel wat over, maar snap er werkelijk geen bal van, aangezien de taal die vaak gesproken wordt voor de masterbrains onder de mensen is, en daar hoor ik helaas niet bij :)

Misschien dat jullie me op weg kunnen helpen?:

1) Via de usb kan je alleen muziek afspelen, ik heb deze set juist voor de films gekocht. Het is zo balen dat je geen films van usb (of via multimedia-schijf /usb) kan spelen. Alles moet dus eerst gebrand worden op dvd . Ik lees wel dat je films kan kijken via je laptop > aansluiten op de set, maar hoe en waar sluit je die dan aan?
2) De multimedia-schijf kan ik dus via usb aansluiten, maar de set ziet alleen de muziek die erop staat, dus niet de films. Als ik de multimedia-schijf eerst rechtstreeks op de tv aansluit, hoor ik weer geen surround geluid door de set.
3) Ik krijg geen surround geluid als ik gewoon tv kijk via de set. Kan ik dit veranderen?
4) Kan ik de mediabox van upc aansluiten op de set en wat "kan ik ermee"? Heb ik dan wel het geluid van de upc-kanalen door de set, m.a.w. surround bijvoorbeeld?

Grtz Sonaya
 
Je kunt met dit apparaat geen divx/avi's via de USB poort bekijken. Alleen muziek luisteren. Met dat 'via laptop' wordt denk ik bedoeld 'eerst branden via laptop' of 'kijken op laptop, geluid via de Sony'. Bij DVD-films kun je surround geluid horen, als daar ook surround geluid bij zit.
Surround geluid krijgen via een extern apparaat (zoals een mediabox) zou moeten kunnen, maar alleen als diie een digitale audio uitgang heeft. (wordt ook wel spdif, coaxial of optical genoemd). Daarnaast moet de Mediabox dan wel films afspelen die surround geluid hebben. http://www.sony.co.uk/product/hcs-surround-kit---dvd-player/dav-dz260#pageType=TechnicalSpecs
 
Thnx, ik ga ook nog even verder snuffelen en misschien komen er nog een paar reacties :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan