soort alarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

bioverklock

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2013
hallo,
ik heb een probleem met mijn moederbord,
wanneer ik de computer uitzet komt er op alle speakers ineens een heel hard geluid dat een beetje op een alarm lijkt, zelfs als ik hem van netstroom afhaal,
ook hoor ik dit op de zijluidsprekers,
specs post ik als het nodig is maar volgens mij niet.

p.s laatste drivers zijn geinstalleerd

mvg

Mag ik aannemen dat dit ook zo is wanneer er een ander apparaat op de actieve luidsprekers aangesloten is?

hoe bedoelt u dit?
de speakers hebben aparte versterkers waarvan 2 geaard, de geaarde speakers die zijn degene die het geluid maken terwijl de pc aanstaat en wanner hij uit staat/ van netstroom af is doen ze het allemaal

mvg

De luidsprekers geven dus niet een bijgeluid als de stekkers van de signaal kabels er, aan beide zijden, uit zijn genomen.

Ik neem aan dat er meerdere stekkertjes van deze luidspreker set in de computer moeten. Staat op de computer het soort stereo en het aantal luidsprekers goed opgegeven en zitten de plugjes in de daarvoor dan aangegeven aansluitingen?

Hallo,
Er is inderdaad geen bijgeluid tenminste niet dat ik weet volgens mij komt er wel static noise als ik de tulpstekker uit versterker trek maar dat is alleen op het moment zelf

Mvg

Volgens mij komt de storing van de ic af,
Ik weet niet zeker maar volgens mij zit mijn videokaart er bijna tegenaan

Wat bedoel je met "geaard"?
Geaard op het stopcontact? Want dan kan er ook nog sprake zijn van een aardlus.

Dat geld volgens mij niet voor mij, ik heb de computer die naar 2 autoversterkers gaat(subwoofer en zijspeakers) die stroom krijgen van elk hun eigen computervoeding, de computervoeding zelf is geaard, maar de versterker werkt op de 12v lijn van de computervoeding

Er kan een stukje wat dikker plastic tussen componenten worden gestoken wanneer deze elkaar raken. Een beschadigd kabeltje behoort tot de mogelijkheden omdat signaal kabels vaak slecht zijn en ook wel eens los bij de stekkertjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan