Soort cms

Status
Niet open voor verdere reacties.

imacbest

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2008
Ik wil voor mensen websites gaan maken. Ik heb het nu aardig onderde knie met html en css.
Ik wil een soort cms systeem zelf maken waarbij je teks moet in voeren. Als je dan op een knoptje drukt voor spatie moet de <br> tag komen.
Wie kan mij een beetje op weg helpen?
Ook met beheer en aanpassen van artikels

Waarom download je niet gewoon een bestaand CMS?

Als je het voor andere mensen wil doen raad ik je toch echt aan om een bestaande te nemen, anders is het veel te veel werk voor nu...

Als je het voor jezelf wil doen kan het wel. Als je tekst wil vervangen met PHP kun je dit gebruiken:

PHP:
$input = 'dit is een zin met spaties.';

$output = str_replace( ' ', '<br />', $input );

Dan krijg je een <br> ipv een spatie.

(Waarom je dat zou willen is een tweede, mgoed)

Als je het voor andere mensen wil doen raad ik je toch echt aan om een bestaande te nemen, anders is het veel te veel werk voor nu...

Als je het voor jezelf wil doen kan het wel. Als je tekst wil vervangen met PHP kun je dit gebruiken:

PHP:
$input = 'dit is een zin met spaties.';

$output = str_replace( ' ', '<br />', $input );

Dan krijg je een <br> ipv een spatie.

(Waarom je dat zou willen is een tweede, mgoed)

werkt dit ook met enter?

En is er een mogelijk heid dat je de artikelen uit de database haalt en dat je dan een linkje krijgt van delete of bewerk.
kun je dan de gegevens in een form zetten en dan bewerken.?
artikelen uit database halen enzo kan ik al wel

Het werkt ook met enter, dan moet je de ' ' vervangen door "\n" ( \n is het teken voor regeleinde, maar je moet dubbele aanhalingstekens gebruiken anders neemt hij het letterlijk)

En ja, je kunt een delete of bewerk linkje maken. Gewoon het ID meegeven in de url van het linkje, dan weet je wat er gewijzigd/verwijderd moet worden en kun je de huidige informatie tonen zodat de gebruiker hem aan kan passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan