• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

soort daglogboek gekoppeld aan persoonlijk logboek

• Onderwerp starter Onderwerp starter acxn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acxn

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Hallo,

Ik ben werkzaam als opvoeder in een begeleidingstehuis. Dagelijks houden we een logboek bij van wat de kinderen juist allemaal gedaan hebben en dergelijke. Dit wordt nu allemaal geschreven met de hand en is nogal lijvig, tijd en papierrovend.
Nu was mijn idee om dagelijks een digitaal logboek in te vullen op een sheet van alle bewoners samen dus naam per naam maar dit ook nog eens automatisch te laten kopieren wat we invullen in een ander sheet met de registratie van de datum er ook bij zodat we ook van iedere bewoner toch nog hun persoonlijke logboek kunnen volgen.
Dit zou ons werk een heleboel verlichten maar zelf ben ik namelijk geen excelkrak om zo maar op 123 iets uit mijn duim te gaan zuigen over hoe ik hier best aan begin.
Iemand ideeen of dergelijke die mij op weg kunnen helpen?

Ik probeer ook nog eens in bijlage een copy te stoppen van wat ik al min of meer gemaakt heb of hoe ik het zie. Als er nog bemerkingen zijn naar de praktische kant van de zaak hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Ik hoop echt dat jullie me hier bij kunnen helpen.

Thx op voorhand.

Bijlagen

hey bas,

Ziet er alvast echt super uit maar zouden we dit in plaats van per week per dag kunnen doen zodat we dit invullen en kunnen uitprinten ook (het algemene logboek van allemaal samen zeg maar) want we dienen hier natuurlijk wel nog de papiermolen draaiende te houden aan de overheid :eek: kwestie van niet moeilijk te doen.
En is het daarnaast moeilijk om zaken te gaan aanpassen zoals een nieuw formulier voor een nieuwe dag maken of dienen we dan gewoon dit formulier te kopieren? En nieuwe bewoners toevoegen of ouden der uithalen kan dit ook?
Ik weet dat ik lastig ben maar ik ben ervan overtuigd eenmaal dit op punt staat we hier heel wat makkelijker kunnen werken.

In ieder geval reeds hartelijke dank op voorhand hoor ;-)

Acxn

PS sorry voor de late reactie maar ik was er een paar daagjes niet.

Beste acxn ,
Ook een paar daagjes weggeweest:D, vandaar nu mijn reactie.
Met excel is bijna alles mogelijk.
Maak eens een opzetje van dingen die je wil dan kan ik het e.e.a. mogelijk weer voor je op rit zetten, zodat je het daarna zelf kunt vorm geven.

Zie je reactie tegemoet,
Groet,
Bas

Hey Bas,

Het zit zo dat we iedere dag in een map met tabbladen een logboek bijhouden per jongere individueel. Dit is een geschreven versie en het probleem is al dikwijls dat om te beginnen niet iedereens geschrift even leesbaar is (dus dat is al een eerste reden om dit te gaan digitaliseren.)
Het zou dus makkelijker zijn als we per dag een logboek kunnen maken (digitaal) waar we van alle personen die hier verblijven kunnen invullen wat er gebeurde die dag. Dan kunnen we dit 's avonds afprinten en iedere morgen dienen we tijdens de overdracht met de collega's dan maar 1 blaadje bij ons te hebben in plaats van iedere dag door die lijvige map met tabbladen te moeten gaan bladeren.
Daarnaast dienen we soms verslagen te maken en dienen we de contacten voor de desbetreffende persoon te vermelden (bv telefoon met ouders, school, politie,...) dus daarom zou het handig zijn als ons dagelijks blad ook gekoppeld wordt aan een individueel logboek van iedere bewoner, dit zou ons dan weer een hele pak werk besparen bij het opzoeken van de contacten daar je dan maar 1 persoon dient te overlopen in plaats van ieder blad van iedere dag voor die persoon. Ook bij het maken van verslagen is het handig dat we alle informatie voor 1 welbepaalde persoon kunnen filteren en deze dan te zien krijgen.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn uitleg of als er nog zaken zijn die niet duidelijk zijn dan hoor ik het wel van je. In ieder geval al hartelijke dank voor al de tijd die je hier aan spendeerde.

Groetjes,
Acxn

topic mag afgesloten en vewijdert worden hoor...
Toch bedankt.

Acxn

Maak anders eens een bestandje waarin enkele gegevens van wat er zoal genoteerd wordt op je hoofdblad en daarna verdeeld over je individuele bladen zodat we een idee krijgen over de manier van vastleggen v/d gegevens.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan