Soort dropdown menu maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Ik ben op dit moment bezig met een website die ik met Photoshop heb gemaakt. Ik heb die overgezet naar Dreamweaver en gezorgd dat de knoppen een mouseover-effect geven.
Nu wil ik een mouseover dropdown menu programmeren, die mooi aansluit op mijn huidige ontwerp. Ik weet echter niet hoe ik dat moet doen en vroeg me af of iemand daar een tip voor heeft.

Hiervoor zijn tenminste twee mogelijkheden:
een CSS oplossing bijv. via CSS3, wat nog niet voluit geaccepteerd wordt.
Of een Javascript oplossing, die je met het onmouseover event kan toepassen. Neem even als startpunt deze site
Het hangt af van hoe je het menu verder wilt toepassen of je hier mee toe kan, maar het geeft tenminste wat informatie

Toevoeging: het mouseover effect van de knoppen zou je dan kunnen integreren in de dropdownoplossing

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie City Guy, ik ga eens onderzoek doen naar de punten die je hier hebt gegeven. Ik wil hierbij gelijk melden dat ik de basis van HTML en CSS ken, maar dat ik met gevorderde stappen hierin minder uit de voeten kan en ook met andere programmeertalen weinig tot geen ervaring heb.

Ik heb de website even geüpload zodat duidelijker is wat ik bedoel:
http://www.evelijnart.nl/hfmtest/index.html

Bedankt voor je reactie City Guy, ik ga eens onderzoek doen naar de punten die je hier hebt gegeven. Ik wil hierbij gelijk melden dat ik de basis van HTML en CSS ken, maar dat ik met gevorderde stappen hierin minder uit de voeten kan en ook met andere programmeertalen weinig tot geen ervaring heb.

Ik heb de website even geüpload zodat duidelijker is wat ik bedoel:
http://www.evelijnart.nl/hfmtest/index.html

Geldt ook voor mij. Altijd weer uitzoeken als het ingewikkelder wordt zelfs na 40 jaar ICT. Voor wat ik op de site zag is misschien zelfs een standaard oplossing in Dreamweaver voor handen maar dat kan ik niet checken hier.

Hiervoor zijn tenminste twee mogelijkheden:
een CSS oplossing bijv. via CSS3, wat nog niet voluit geaccepteerd wordt.
Dat menu zou in zo'n beetje iedere browser moeten werken, alleen zullen niet in alle browser de ronde hoeken en schaduwen werken, maar dat verandert de functionaliteit niet.

Overigens hebben ze wel een fout gemaakt door niet overal ook border-radius te gebruiken. In plaats daarvan gebruiken ze soms alleen de moz- en -webkit varianten.

Sorry voor de late reactie, maar nogmaals bedankt voor de reacties.
Ik heb een beetje zitten prutsen met de codes en ben nu hierop uitgekomen: http://www.evelijnart.nl/hfmtest/index.html
Wat ik echter wil is dat de mouse-over de hele balk vult, dus dat van boven naar onder de hele balk wit wordt in plaats van alleen een stukje. Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?

Als je toch met dreamweaver werkt waarom gebruik dan het spry menu van dreamweaver niet kan je zo stylen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan