Soort Onderzoekje Naar Trend Micro...(housecall), Online Anti-viruscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Önder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Trend Micro, wie kent da?
Is een online viruscanner... Ik wil graag weten hoe die online viruscanner werkt!
Wat laat hij? Java ja dat weet ik wel.. maar hoe en hoe houden ze updates bij.. ik heb gezocht op internet maar kan niet echt iets spectaculairs vinden...

(het is nodig voor morge waar ik een soort debat ga houden over antivirus programma) Ik moet het opnemen tegen Norton...

Ik schrijf dus goede kanten van Trend Micro op... Iets wat norton niet heeft ik heb er al 5 gevonden wie kent er meer?

1: Het bevind zich op internet dus je hoeft niks te instaleren(behalve eerste dan moet je active-x bestuuringselementen moet instaleren) Volgens mij heete het zo en hij update hem automaatisch als er een update beschikbaar is.
2: Het is gratis
3: Je kunt het al gebruiken met minimale systeemeisen(windows 95 internetexplorer 4.0)
4: Het neemt geen geheugen in plaats
5: Het beinvloed het snelheid van je pc niet (alleen bij het updaten of eerste keer gebruiken kan hij misschien wat langzamer werken dan normaal)
======

Wie kan er meer punten voor mij opnoemen...
Wie kan mij helpen?

(ik weet het het is geen huiswerk forum maar dit kan voor een keertje toch geen kwaad)

thanks.. ik heb hem gelijk ff gedownload:D

norton heeft mij een demo gestuurd terwijl ik me voor die echte heb aangemeld :rolleyes: :rolleyes: :confused:
mjahh.. beter gratis.. je moet tegenwoordig voor alles betalen :D ;) :p

Geplaatst door Önder
Trend Micro, wie kent da?
Is een online viruscanner... Ik wil graag weten hoe die online viruscanner werkt!
Wat laat hij? Java ja dat weet ik wel.. maar hoe en hoe houden ze updates bij.. ik heb gezocht op internet maar kan niet echt iets spectaculairs vinden...

(het is nodig voor morge waar ik een soort debat ga houden over antivirus programma) Ik moet het opnemen tegen Norton...

Ik schrijf dus goede kanten van Trend Micro op... Iets wat norton niet heeft ik heb er al 5 gevonden wie kent er meer?

1: Het bevind zich op internet dus je hoeft niks te instaleren(behalve eerste dan moet je active-x bestuuringselementen moet instaleren) Volgens mij heete het zo en hij update hem automaatisch als er een update beschikbaar is.
2: Het is gratis
3: Je kunt het al gebruiken met minimale systeemeisen(windows 95 internetexplorer 4.0)
4: Het neemt geen geheugen in plaats
5: Het beinvloed het snelheid van je pc niet (alleen bij het updaten of eerste keer gebruiken kan hij misschien wat langzamer werken dan normaal)
======

Wie kan er meer punten voor mij opnoemen...
Wie kan mij helpen?

(ik weet het het is geen huiswerk forum maar dit kan voor een keertje toch geen kwaad)

Dan ga je toch een anderer toer moeten opgaan volgens mij.

1° Trend is, online gratis, maar is is NIET permanent aanwezig. Wil je dit, moet je het aankopen. Voordeel, neemt weing geheugen in beslag, en is,volgens mij beter dan Norton.
2° Trend is meer up to date dan Norton. Met N heb je maar 1 x per week een automatische update.
3° hoe werkt die online scanner? Dat werkt eigenlijk hetzelfde als "Help op afstand". Zij installeren een prog, wat je moet toestaan, en vanuit dit prog , gaan ze een scan uitvoeren.
4° Het zal een serieus debatje worden. Maar toch succes gewenst. Voor de rest zou ik niets meer weten.

Nou dat updaten van bv Norton Anti Virus 1 keer in de week, dat is niet helemaal waar, hij checkt altijd voor nieuwe updates en als de updates noeminswaardig zijn zal Norton dit meteen downloaden en instaleren, daarbij kun je handmatig altijd checken op updates.
Het voordeel inderdaad van een online checker is dat je het altijd bij de hand hebt, op elke pc met inernet aansluiting kun je de online scanner aanspreken.
Dat is soms wel makkelijk.

ik vind zelf housecall online scan niet goed.
zijn geeneens up to date.
Ik ging keertje scannen toen ik geen anti-virus op mijn pc had. Hij gaf dat ik geen virussen had.
Dus ik dacht me pc is clean.
Maar hij deed nog steeds vreemd dus installeerde ik
een echte anti-virus. toen ik de scan deed vond ie meer dan 20 virussen. :| :S

Leuk hoor een online scanner als zekerheidje maar in wezen heb je er geen bal aan. Hij houd geen virussen tegen.....je kan er alleen mee scannen, het beschermt je niet Logisch dat het dan weinig geheugen in neemt.
En er zijn er wel meer,
Norton Online
Bitdefender
Mac Afee

Maar geen van allen bied natuurlijk realtime bescherming.

1: Het bevind zich op internet dus je hoeft niks te instaleren(behalve eerste dan moet je active-x bestuuringselementen moet instaleren) Volgens mij heete het zo en hij update hem automaatisch als er een update beschikbaar is. NORTON ONLINE OOK!!
2: Het is gratis NORTON ONLINE OOK!!
3: Je kunt het al gebruiken met minimale systeemeisen(windows 95 internetexplorer 4.0) NORTON ONLINE OOK!!
4: Het neemt geen geheugen in plaats NORTON OOK!!
5: Het beinvloed het snelheid van je pc niet (alleen bij het updaten of eerste keer gebruiken kan hij misschien wat langzamer werken dan normaal) NORTON ONLINE OOK!
======

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan