Goedenavond allen.
Op dit moment heb een basis cms in elkaar gedraaid en alles werkt eigenlijk naar wens. Echter nu er content wordt gevuld loop ik tegen het volgende aan, en weet eigenlijk niet hoe ik moet beginnen. Hoop dat iemand van jullie mij op weg kan helpen.
Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.
Op dit moment query ik gewoon records vanuit een MySql database. De php pagina laat de resultaten inclusief de plaatjes zien.
Dus eerst tekst en dan een 6 tal plaatjes.
Ik heb bewust geen limiet erop gezet omdat ik alle te koop zijnde auto's wil zien. Dat lukt dus prima. De auto's incl de details van die auto's staan in ap_form_1 (Platte tabel)
ID
Merk auto
Type
Jaartal
Bijzonderheden / opmerkingen
Brandstof
Prijs
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Echter stel dat ik 10 auto's heb geplaatst x 6 foto;s per auto dan komen er in totaal 60 foto's op die ene pagina.
Wat wil ik dus bereiken. Ik wil wel dat alles regels worden weergegeven maar dan maar met 1 plaatje.
Als ik dan op bijvoorbeeld een knop "meer foto's" klik, dan moeten de overige 5 foto's getoond worden. En dat is wat ik niet kan bereiken.
Wat ik heb geprobeerd is het volgende maar dat gaf geen succes:
Bedoeling van mijn gehannes was om die ID die de query oproept als value te gaan gebruiken. (weet niet of dat mag)
en dan een nieuwe query maken met
Hoogstwaarschijnlijk is dit de meest omslachtige manier zo niet de verkeerde manier maar alle hulp is welkom.
Groeten Esor One
Op dit moment heb een basis cms in elkaar gedraaid en alles werkt eigenlijk naar wens. Echter nu er content wordt gevuld loop ik tegen het volgende aan, en weet eigenlijk niet hoe ik moet beginnen. Hoop dat iemand van jullie mij op weg kan helpen.
Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.
Op dit moment query ik gewoon records vanuit een MySql database. De php pagina laat de resultaten inclusief de plaatjes zien.
Dus eerst tekst en dan een 6 tal plaatjes.
PHP:
$rResult = mysql_query("SELECT * FROM ap_form_1" );
while($record = mysql_fetch_assoc($rResult)){
Ik heb bewust geen limiet erop gezet omdat ik alle te koop zijnde auto's wil zien. Dat lukt dus prima. De auto's incl de details van die auto's staan in ap_form_1 (Platte tabel)
ID
Merk auto
Type
Jaartal
Bijzonderheden / opmerkingen
Brandstof
Prijs
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Echter stel dat ik 10 auto's heb geplaatst x 6 foto;s per auto dan komen er in totaal 60 foto's op die ene pagina.
Wat wil ik dus bereiken. Ik wil wel dat alles regels worden weergegeven maar dan maar met 1 plaatje.
Als ik dan op bijvoorbeeld een knop "meer foto's" klik, dan moeten de overige 5 foto's getoond worden. En dat is wat ik niet kan bereiken.
Wat ik heb geprobeerd is het volgende maar dat gaf geen succes:
PHP:
<form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'];?>">
<input name="id" type="hidden" value=""<?php echo 'id'; ?>"">
<br>
<input name="send" type="submit" id="send" value="Meer foto's'">
</form>
Bedoeling van mijn gehannes was om die ID die de query oproept als value te gaan gebruiken. (weet niet of dat mag)
en dan een nieuwe query maken met
PHP:
<?php
if(isset($['id']))
{
$query = "SELECT foto1, foto2,foto3,foto4,.... FROM ap_form_1
WHERE id = {$id}";
}
?>
Hoogstwaarschijnlijk is dit de meest omslachtige manier zo niet de verkeerde manier maar alle hulp is welkom.
Groeten Esor One
Laatst bewerkt: