Soort sms gateway maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasvDisseldorp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2010
Berichten
1
Beste allemaal,

Ik kom vaak via google op dit forum maar dit keer kon ik mijn vraag met antwoord niet specifiek vinden en daarom plaats ik deze vraag.

Ik werk vaak met SMS diensten e.d. van bedrijven als Targetpay. Ook heb ik nu een speciale simkaart voor dit soort dingen aangeschaft. Ik ben dus van plan om een kleine sms gateway te maken.

Ik heb een cardreader die SIM-kaarten kan lezen, maar wanneer deze aan de conputer zit aangesloten ontvangt deze geen nieuwe berichten. Ook heb ik een dongel van HI, waarmee ik wel berichten kan verzenden, maar zover ik weet niet ontvangen? (of kan dit wel?). Ook heb ik weleens gewerkt met een SMS modem (wat dus eigenlijk een grote dongel was) waarmee je ook smsjes zou kunnen versturen of ontvangen.

Ik ben dus op zoek naar een hardware dat lijkt op een telefoon met SIM lezer en antenne voor het verzenden en ontvangen van SMS berichten, maar ook naar een software waarmee ik deze berichten kan uitlezen (het liefst met iets als PHP) zodat de applicatie ook web-based kan zijn.

Heeft iemand er verstand van die me kan helpen?

Alvast bedankt!
Bas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan