soort van beeldvullend start menu met grote knoppen gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

alphamax

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2011
Besturingssysteem
Windows 11 en-US
Office versie
Office 2007 nl-NL
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een soort van start menu.
Dit startmenu is komt groot in beeld en heeft grote knoppen.
Deze knoppen leiden naar folders op het netwerk, of starten programma's op het netwerk.
De inhoud van het startmenu moet ook van een publieke locatie van het netwerk worden gehaald, zodat elk werkstation hetzelfde start menu heeft.
Het startmenu hoeft niet constant in beeld te zijn, als het geopend kan worden met een snelkoppeling op het bureaublad of een knop in de taakbalk is het ook goed.

Anders gezegd:

Een manier om voor elk werkstation op een duidelijke manier, met grote knoppen, diverse links beschikbaar te stellen (in plaats van bij elk werkstation alle snelkoppelingen handmatig bij te werken)

Als iemand een juiste engels term voor dit soort software heeft dan weet ik dat ook graag.

Groeten alphamax.

Hoi
Voor deze
Als iemand een juiste engels term voor dit soort software heeft dan weet ik dat ook graag.
Volgens mij application launcher.
Ikzelf kan daar een op maat gemaakt progje voor schrijven
Zolang ik de juiste locaties weet van de folders en programma's die moeten op starten is dat zo gemaakt.
Vb op mijn laptop voor excel te starten
Code:
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\EXCEL.EXE
Of voor de map mijn documenten te openen
Code:
C:\Users\Grote\Documents
Eventueel uw voorkeur voor de grote van de knoppen doorgeven
Als het progje klaar is ergens in een map plaatsen op de persoonlijke pc's (hoef je zelfs niet te installeren) en aan de taakbalk vastmaken

@gast0660

Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik ga eerst de mogelijkheden uitzoeken van "application launchers".
Ik kan zelf ook wel iets maken met excel(VBA), maar ik vind het zonde om excel in te laden voor een paar shapes met hyperlinks.
Als ik iets programmeer, dan denk ik meer in de richting van een VB6-executable met een XML-bestand voor de layout en de links.
Zodoende heb ik er later geen omkijken meer naar, en de layout kan makkelijk en snel aangepast worden.
Wat zou jouw aanpak zijn?

@gast0660

Het is uiteindelijk opgelost met een powerpoint-pps-bestand.
Dit bestand begint meteen af te spelen in plaats van powerpoint editor te openen (de s in pps staat voor show)
Het menu bestaat uit 1 dia, met daarop textboxes/shapes met hyperlinks naar de netwerkmappen.
Met de opties in "Type voorstelling" kan je wisselen tussen "Met een spreker (volledig scherm)" en "Bekeken door één persoon (venster)".
Uiteindelijk een best wel elegante universele oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan