Soort van distinct voor Crystal

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiKeZZa

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
Ik krijg in mijn report teveel output, dit wordt veroorzaakt doordat er dingen inzitten als:

XXXII0C
XXXII0V

Dit zijn echter eigenlijk uitbreidingen op elkaar dus die moeten slechts 1x weergegeven worden ipv 2x dus ik wil een soort van distinct doen zodat hij geen records neemt die beginnen met dezelfde 5 tekens.

Is dat mogelijk?

Je bedoelt denk ik Crystal Reports..

Je vraag is niet overduidelijk, maar msschien heb je hier wat aan.

Ja een distinct is te maken met de functies in "Running Totals", "insert summary" enzovoorts...je kunt ook eerst een "formula field" aanmaken met de left(bladibladibla, 5) en daarop groeperen..

Je bedoelt denk ik Crystal Reports..

Je vraag is niet overduidelijk, maar msschien heb je hier wat aan.

Ja een distinct is te maken met de functies in "Running Totals", "insert summary" enzovoorts...je kunt ook eerst een "formula field" aanmaken met de left(bladibladibla, 5) en daarop groeperen..

Ik bedoel idd Crystal Reports jah! :o

Ik wil zoals je merkt geen gewone distinct, ik wil een soort van distinct, een functie die checkt op de eerste 5 tekens en als deze gelijk zijn moet hij geen resultaten meer opnemen die met dezelfde tekens beginnen.

Moeten ze dan allemaal weg of moet de eerste blijven staan en de rest weg.

je kan de volgende voorwaarde gebruiken tbv Suppress bijvoorbeeld in section expert, maar ook als voorwaarde binnen de summaries, of de group expert... in ieder geval worden de eerste 5 karakters van het record met de 5 van het vorige record vergeleken.

left(tabel.veld,5) = left(previous(tabel.veld),5)

misschien moet "not onFirstRecord" er nog bij, maar ik zag in m'n kleine testje geen verschillende resultaten.

Als ik in die section expert zit zoek ik het goede onderdeel op maar hoe voer je dat vervolgens dan in?

Want ik zie alleen Insert, Common en Color als aanklikbare dingen?

Geen "vinkende dingen" bij bijvoorbeeld "suppress" en dan zo'n knopje met een X+2 erop..
als je het vinkje zet, dan kun je een formule/voorwaarde invoeren. Opslaan en tada!

Wel de juiste sectie kiezen!

Zo worden alle records die zouden moeten verschijnen in de door jou geselecteerde sectie NIET getoond. Als je optellingen van resultaten maakt, moet je de voorwaarde ook gebruiken bij die sommetjes

Oh wacht, er zijn 2 dingen aangevinkt jah.

Suppress niet aangevinkt maar er staat wel vanalles als ik op die button klik, hoe zit dat?

Moet ik die suppress gewoon aanvinken dan en jouw code toevoegen dmv een AND of weet je dit ook niet en moet ik even proberen?

Edit:
Ik heb de suppress aangevinkt en de code toegevoegd dmv AND (je was overigens een ) vergeten ;) ) maar dat maakt qua output geen verschil. Doe ik dan iets fout?

Laatst bewerkt:
stel dat de te "suppressen" records in "details" staan, dan selecteer je "details", vinkt "suppress" aan, druk op de formule knop en voer de formule in zoals ik had geschreven..wel even de juiste tabellen invoeren.

stel dat de te "suppressen" records in "details" staan, dan selecteer je "details", vinkt "suppress" aan, druk op de formule knop en voer de formule in zoals ik had geschreven..wel even de juiste tabellen invoeren.

Wow, dat is gelukt nu :) Daar stond al wat code maar er stond geen vinkje bij suppress, nu heb ik suppress aangevinkt en ik heb de code die er al stond gecomment, dat komt toch overeen lijkt me?

Nog een laatste vraag die hier op zich niets mee te maken heeft maar ik geloof dat jij handig bent in Crystal: Als er 2 producten worden verkocht op verschillende data (dus 5x product y op 12-01-2008 en 6x product y op 13-01-2008) dan wil ik dat deze los worden gezien maar ik krijg dan een samengevoegd record, dus er staat 11 producten enzo. Hoe voorkom je dat? Of zal ik daar tzt een nieuw topic over maken?

stond er al code? Ben je een bestaand rapport aan het aanpassen?

De andere vraag begrijp ik niet zo...dat gebeurt alleen als er is gegroupeerd op een gemeenschappelijke noemer en er is een summary gecreeerd....

Ja, is een bestaand rapport.

Er stond idd al code maar het vinkje bij Suppress stond er niet dus die staat dan toch uit?

Tweede vraag: laat maar ff zitten.

Ik heb versie 10 en soms zit er een bugje..staat er een formule in maar vinkje uit dan zijn er toch wat functionele problemen....maar als je inderdaad een comment maakt van de formule kun je rustig het vinkje weghalen...geen vinkje en geen formule is altijd nog het beste. Maar dat is V10.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan