Hoi Dollie,
Nou, ik geloof van nee als het om het behoud van je originele homepage gaat. Maar als je kunt knippen en plakken loodsen we je er wel doorheen ... wilde ik zeggen.
Nu had ik al in de code gezien dat de pagina's gemaakt zijn met de "
Web Page Maker", d.w.z. met een "makkelijk drag & drop systeem". Dat zijn meestal niet de beste programma's om een site mee te maken (zie de eerder gesignaleerde redelijk ernstige fouten in de code).
Maar nu even een trial-versie gedownload om te bezien hoe het loodsen precies zou moeten plaatsvinden.
En ... AAAIIIIIIIII. :evil:
- De WPM kan niet alleen geen goede websites maken,
- maar kan ook niet een eenvoudige elders gemaakt pagina importeren (een prachtige crash viel me ten deel toen ik m'n voorbeeld-pagina ging importeren),
- en kan ook niet in een code-weergave de html-code laten zien, zodat die handmatig aangepast kan worden,
- en gebruikt voor het opslaan een geen html-pagina aan, maar gebruikt een eigen speciale extensie (zodat je tot de WPM veroordeeld bent als je iets in een pagina wilt veranderen),
- en pas bij het uploaden wordt er achter de schermen een min of meer (meer min dan meer) echte html-pagina van gemaakt,
- kortom je bent volledig aan de WPM overgeleverd (je kunt alleen maar hun "WYSIWYG" plak- en sleep pagina zien).
Dat schiet dus niet op ... daar kunnen we niets mee.
Gelukkig kan het wel op een betrekkelijk eenvoudige andere manier. De hele WPM kan omzeild worden! Daarvoor zijn in principe maar twee dingen nodig:
- Het programma "FileZilla Client", waarmee je zelf vanuit een lokale map bestanden kunt uploaden naar de server (heel eenvoudig, via Drag & Drop
in een dubbel Verkenner-venster; links de lokale verkenner, rechts een verkenner van wat er op de server van de site staat).
- Je Kladblok (of, beter: Notepad++) om dingen snel in de code te kunnen aanpassen.
Je zou alvast kunnen beginnen deze te downloaden, en voor FileZilla de upload-gegevens opsnorren (gebruikersnaam en wachtwoord dat je van je provider gekregen hebt).
Als je het nog wilt, want nu zie ik dat je intussen een alternatieve homepage met doorklik-optie hebt gemaakt.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
@joept: het "Je kan het broncode overnemen" gaat dus in dit geval niet op vanwege dat monster van een Web Page Maker, die aan geen kanten een ordentelijke web-editor is.
Net zoals IE nog steeds geen ordentelijke browser is (ze doen bij MS op hun manier wel hun best, en elke nieuwe versie wordt toch weer wat beter).
(/edit)