soort van reclame

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dollie

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2002
Hoe kan ik er voor zorgen dat mensen die op mijn site komen eerst een seconde of 5 een foto in beeld krijgen en vervolgens doorgaan naar mijn site....
hou er rekening mee dat ik een leek ben;-)

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat je een heeeeel verschrikkelijk interessante site hebt
of dat je een super-belangrijke en onmisbare dienst aanbied,
want zo'n reclame-toestand bij het begin van een bezoek is
heel erg irritant.

volgens mij vraag ik niet om een mening....daar is dit forum niet voor bedoeld

Maar Tescman heeft hier zeker wel een punt. De gemiddelde verblijfsduur van iemand op een website is 15 seconden staat me bij. Niemand zit op reclame te wachten en voor mij betekent dit vaak alt-f4.

Niet zo moeilijk hoor...

1. Maak twee pagina's aan. Één pagina met de reclame erop.
En maak de pagina waar ze na de reclame heen moeten gaan.

2. Op de pagina met reclame zet je het volgende stukje code neer:
Code:
<meta http-equiv="Refresh" content="10;url=http://vliegtickets.online-reserveren.nl">

3. Pas de naan: 'http://vliegtickets.online-reserveren.nl' aan in de naam van de pagina 'zonder' reclame.

4. Het getal: '10' is het aantal seconde dat je de reclame ziet.

Als je nog vragen hebt laat het weten.

Joep

Hoi Dollie,
De suggestie hierboven betekent dat je je homepage (index.html) moet opgeven voor de "reclame-uitzending" van 10 seconden. De echte homepage kan pas daarna komen.
Dit lijkt me niet zo goed voor je Google-positie, en bezoekers zullen zich wellicht afvragen of ze wel op de goede site zitten, en/of geïrriteerd raken door het moeten wachten (tevoren weten ze niet hoelang dat gaat duren, en of er überhaupt iets komt!). Bij een tweede bezoek weet men het al, en dan moet men ook weer verplicht wachten, enz.
Maar als je de 10 sec. gaat terugschroeven, kan je weer last krijgen van een ander deel van de bezoekers: die het zo gauw nog niet gelezen hebben...

Ik zou eerder een "css pop-up" maken op de homepage zelf.
Die kan dan met wat javascript eenvoudig uitgezet worden op het moment dat de bezoeker dat zelf wil, en dat roept denkelijk lang niet zoveel irritatie op.
Intussen heb je wel je extra aandacht binnen! :)
  • In het style-blok in de <head> van de homepage zet je wat aanvullende css.
  • Daaronder het extra stukje javascript voor het uitzetten van de pop-up.
  • En meteen in het begin van de <body> een container met de inhoud van de pop-up.
Dit kan er dan bv. uit zien als zoiets:
Met vriendelijke groet,
CSShunter

@CSShunter

Dat ziet er een stuk beter uit dan mijn idee.

Joep

Ai! :o
Boontje komt om z'n loontje: niet getest in Internet Explorer, en het ging daar niet goed...
Intussen code aangepast! (o.a. Doctype gecorrigeerd).

CSShunter

Desgewenst kan je 'm ook met javascript zachtjes laten uitfaden bij het uitklikken:
  • Het script css-popup-fading-2.js (4kB) even downloaden, en uploaden naar je server.
  • Het extra stukje javascript in de html vervangen door een verwijzing naar het nieuwe script-bestandje.
  • In de <div id="nieuwsblok"> de
    onclick="sluitNieuwsblok(); return false;" vervangen door
    onclick="fadeOut('nieuwsblok'); return false;".
En het resultaat:
Jammer, dit werkt vanwege de andere scripts op de pagina niet in alle browsers even goed. *) Bij Firefox, Opera en Safari moeten eerst de diavoorstellingen helemaal draaien, bij Internet Explorer gaat ie aan de trage kant. In Chrome doet ie het uitstekend.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Mozes kriebel....het ziet er echt super uit....zo wil ik het hebben....maar zoals ik al zei...' ik ben een leek' dit gaat mij echt mijn pet te boven....kan dit eenvoudiger?

Je kan het broncode overnemen. Het is toch de pagina van jouw website?
Ik werk trouwens met Firefox nergens problemen mee!

Joep

Hoi Dollie,
... kan dit eenvoudiger?
Nou, ik geloof van nee als het om het behoud van je originele homepage gaat. Maar als je kunt knippen en plakken loodsen we je er wel doorheen ... wilde ik zeggen.
Nu had ik al in de code gezien dat de pagina's gemaakt zijn met de "Web Page Maker", d.w.z. met een "makkelijk drag & drop systeem". Dat zijn meestal niet de beste programma's om een site mee te maken (zie de eerder gesignaleerde redelijk ernstige fouten in de code).
Maar nu even een trial-versie gedownload om te bezien hoe het loodsen precies zou moeten plaatsvinden.
En ... AAAIIIIIIIII. :evil:
  • De WPM kan niet alleen geen goede websites maken,
  • maar kan ook niet een eenvoudige elders gemaakt pagina importeren (een prachtige crash viel me ten deel toen ik m'n voorbeeld-pagina ging importeren),
  • en kan ook niet in een code-weergave de html-code laten zien, zodat die handmatig aangepast kan worden,
  • en gebruikt voor het opslaan een geen html-pagina aan, maar gebruikt een eigen speciale extensie (zodat je tot de WPM veroordeeld bent als je iets in een pagina wilt veranderen),
  • en pas bij het uploaden wordt er achter de schermen een min of meer (meer min dan meer) echte html-pagina van gemaakt,
  • kortom je bent volledig aan de WPM overgeleverd (je kunt alleen maar hun "WYSIWYG" plak- en sleep pagina zien).
Dat schiet dus niet op ... daar kunnen we niets mee. :confused:

Gelukkig kan het wel op een betrekkelijk eenvoudige andere manier. De hele WPM kan omzeild worden! Daarvoor zijn in principe maar twee dingen nodig:
  1. Het programma "FileZilla Client", waarmee je zelf vanuit een lokale map bestanden kunt uploaden naar de server (heel eenvoudig, via Drag & Drop ;) in een dubbel Verkenner-venster; links de lokale verkenner, rechts een verkenner van wat er op de server van de site staat).

filezilla-screen.png

2. Je Kladblok (of, beter: Notepad++) om dingen snel in de code te kunnen aanpassen.
Je zou alvast kunnen beginnen deze te downloaden, en voor FileZilla de upload-gegevens opsnorren (gebruikersnaam en wachtwoord dat je van je provider gekregen hebt).
Als je het nog wilt, want nu zie ik dat je intussen een alternatieve homepage met doorklik-optie hebt gemaakt. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

(edit)
@joept: het "Je kan het broncode overnemen" gaat dus in dit geval niet op vanwege dat monster van een Web Page Maker, die aan geen kanten een ordentelijke web-editor is.
Net zoals IE nog steeds geen ordentelijke browser is (ze doen bij MS op hun manier wel hun best, en elke nieuwe versie wordt toch weer wat beter). ;)
(/edit)

Laatst bewerkt:
Om het FileZilla nog makkelijker te maken, hier heb je een filmpje waar alles duidelijk op wordt uitgelegd:
http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=98&t=462

Ik zie dat dit fimpje alleen over het uploaden van je website gaat. Het downloaden gaat precies hetzelfde. Maar dan zoek je dus de bestanden in het 'rechter' deelvenster op en die bestanden sleep je dan naar het 'linker' deelvenster.

Gaat wel lukken toch?

Joep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan