• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

soorten/format textboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Beste forummers,

Ik ben nog steeds bezig met mijn ledenadministratie/contributie werkblad.
Nu heb ik al diverse dingen (dankzij jullie) voor elkaar.
Onder andere een Userform. Mijn vraag gaat over de zgn. textboxen. Kan je deze volgens een bepaalde opmaak instellen?
Bijv. een box waar je alleen letters in kunt voeren (naam e.d.)
een box waar je een datum kunt invoeren volgens een bepaalde opmaak (dd-mm-jjjj).
een box waar je een telefoonummer kunt invoeren.
een box waar je een bank/girorekening invoert.
enz.
Kortom, er is in VBA vast wel iets in te stellen.
Een andere vraag is hoe je de ingevoerde gegevens in de juiste cellen plaatst. Ik weet inmiddels dat dat met een commandbutton moet, maar daar hoort weer een stukje programmacode 'achter'.

Gerald

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ferenc,

Dak je voor de tip. Deze site had ik ook gevonden en daarme was ik dus al een heel eind op weg. De commando's aan de buttons toewijzen gaat dan ook wel lukken (denk ik). Het ging mij er echter om of het mogelijk is om de textbox zodanig te maken dat je er (bijv.) alleen maar getallen in kunt voeren en geen tekst (of een datum e.d.). In een grijs verleden heb ik dat eens iemand zien doen in Access VBA, volgens mij is dat hetzelfde als Excel VBA.
Op Internet wel gezocht en daar spreekt men over het 'format' van de textbox, maar waar zit dat in vredesnaam. Ik heb in VBA allerlei eigenschappen van de tekstbox, maar niet iets over 'nummeric, text of date format". Of kijk ik er overheen?

Gerald

We zijn er bijna

Beste Ferenc,

Dankzij jouw hulp ben ik er bijna. Wat nog niet lukt is het invoertype van de tekstboxen wijzigen in bijv. alleen cijfers, een datum e.d. Wellicht heb jij een tip of leerzame link.

Ik heb alle VBA code in een proef excel bestand zitten. Kan ik dat kopiëren naar het werkelijke werkblad, of blijven er dan 'kopelingen'bestaan met het proefwerkblad?
Wellicht moet ik in het werkelijke werkblad in de VBA editor dan nog wat namen aanpassen zoals bijv. sheetnamen e.d.?

Alvast weer bedankt voor de info.

Gerald

P.S. Jouw formule in de kolom fam_ID klopt toch niet helemaal. Als er bij het toevoegen van een nieuw lid geen tussenvoegsel ingevuld wordt, maar wel een achternaam die reeds bestaat, bijv. Smit, dan komt er als uitkomst in de kolom fam_id niet het ID te staan van de familie Smit, maar de waarde #N/B.
Voor zover mijn leken oog het kan nagaan, ligt het aan het feit dat er dus in kolom tussenvoegsel niet wordt ingevuld. Wellicht nog een =als() ertussen zetten?

PPS Ik heb de fout gevonden:
=ALS(D60="";"";ALS(SOMPRODUCT(($G$2:G59=G60)*($H$2:H59=H60))>0;VERT.ZOEKEN(D60;D52:E59;2;0);MAX(E52:E59)+1))
moet zijn:
=ALS(D60="";"";ALS(SOMPRODUCT(($G$2:G59=G60)*($H$2:H59=H60))>0;VERT.ZOEKEN(D60;D2:E59;2;0);MAX(E2:E59)+1))

Nog één opmerking: Wat nu als er twee families zijn met dezelfde achternaam maar op andere adressen? In mijn geval komt dat nl. voor (2 x Jansen en 2x Groot). Is de formule uit te breiden met kolom I (adres) of J (postcode)?
probeersel mijnerzijds:
=ALS(D60="";"";ALS(SOMPRODUCT(($G$2:G59=G60)*($H$2:H59=H60)*($J$2:J59=J60))>0;VERT.ZOEKEN(D60;D2:E59;2;0);MAX(E2:E59)+1))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan