Soorten PCI

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrozenPK

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2014
Nog effe een klein vraagje: Ik heb in mijn pc een videokaart (Een slechte) en die heeft 1 kort en 1 lang streepje. Het hoekje waarmee het vastzit zit op 3 mm hoger dan de onderrand van de strip waarmee je hem in het moederbord plaatst. Ik heb nog 5 betere videokaarten liggen, maar bij deze hebben ze allemaal een hoekje dat evenhoog zit als de strip waarmee je hem aan het moederbord bevestigt, lager dus dan die andere. Ik had van iemand begrepen dat het hier ging om een ander soort pci. Welke pci is wat, of wat zou het kunnen zijn? En is het nuttig om een adapter hiervoor te kopen? En zo ja waar kan je die (Goedkoop) krijgen?

Klinkt meer als AGP, daar zit altijd zo'n vergrendel-haakje aan.
https://www.google.nl/search?q=agp+aansluiting&biw=1920&bih=1040&tbm=isch&ei=ssSvVJPMM9jjasvNgnA
xV7RHUB.jpg

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Die videokaart die er nu inzit is dan inderdaad AGP met zo'n hoog haakje. Maar is er een adapter beschikbaar van AGP naar *Met hoger Haakje* die past er namelijk niet in. Hij lijkt erop maar er zitten kleine verschillen. En hoeveel kost zo'n adapter dan? En waar kan je die kopen? Of is er een makkelijkere oplossing?

Zou je een foto kunnen posten van beide kaarten?
Dat verduidelijkt vast een boel.

Groeten Marcel

Ik heb dit gevonden, maar ik kom er niet helemaal uit; http://jira.reactos.org/secure/attac...8I915PM_uk.pdf

Ik heb met een graphics card er nu inzitten met een langer stukje van (Weet ik veel) denk 5 cm of zoiets, en een los stukje van 2 cm. met een hoog hoekje.

Ik wil er een graphics card inzetten met ongeveer dezelfde TOTALE lengte van het stripje van de oude graphics card, alleen die heeft een laag hoekje.

De graphics card die er nu in zit, is niet zo kort als op het plaatje bij agp bij die dictionary die jij liet zien.

Wat te doen?

Die met dat hoge haakje is een PCI-e aansluiting.
Die andere is een AGP.
Een kaart met een PCI-e aansluiting zul je niet in een AGP slot kunnen doen en ook niet met een verloopaansluiting omdat PCI-e veel nieuwer en sneller is dan AGP.
Andersom zou wel kunnen met een verloopadapter maar ik kan me geen situatie voorstellen waarin je zo'n (ver)oude(rde) AGP videokaart zou willen gebruiken.

PCI-e:
O8WTsmU.jpg

AGP:
ObAyOBJ.jpg

Groeten Marcel

Link werk trouwens niet in je laatste posting, waarschijnlijk kan jij daar komen met een inlogcode die wij niet hebben.

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor de info. Ik zal dus moeten kijken naar een nieuwe videokaart. Al heb ik gecheckt op een paar websites dat die met dat lage hoekje van mij beter zijn dan met dat hoge hoekje.

Allerlaatste vraag: Bedoel je met PCI-e PCI-express of iets anders? Zo ja, welke soort dan precies? Ik heb gezien dat je heel veel verschillende soorten Pci's had, ook met dezelfde naam passen ze soms net niet heb ik gezien.

Alvast Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan