Sophos antivirus verwijderen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankos

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Hallo,,

Ik heb Mcafee antivirus 2007 aangeschaft.
Maar nu geeft ie aan, dat er enkele virusprogramma's moeten worden verwijdert.

--Sophos antivirus--

Staat er, dat die moet worden verwijdert!
Maar ik heb geen idee, waar deze staat!
Niet bij -Program Files en niet bij -Software in configuratiescherm!

Weet iemand iets?

Gr. Frank :confused:

Ga eens naar Start --> Uitvoeren --> regedit typen --> OK'tje --> dan zie je aan de linkerkant zogenaamde sleutels staan.
Om een sleutel te openen, om hem verder te bekijken, klik je op het kleine + voor de naam HKEY_LOCAL_MACHINE en daarna de nieuwe sleutel SOFTWARE.
Je ziet dan namen staan van in het register geinstalleerde software.
Kijk of je daar Sophos ziet staan.

Om direct eventuele resten te verwijderen:

Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt.

Hallo,,

Ik heb Mcafee antivirus 2007 aangeschaft.
Maar nu geeft ie aan, dat er enkele virusprogramma's moeten worden verwijdert.

--Sophos antivirus--

Staat er, dat die moet worden verwijdert!
Maar ik heb geen idee, waar deze staat!
Niet bij -Program Files en niet bij -Software in configuratiescherm!

Weet iemand iets?

Gr. Frank :confused:

Ik heb hetzelfde probleem en de hierna opgegeven oplossing heeft niet geholpen.
Is het bij jou wel goed gegaan?
Bij de helpdesk van mcfee kunnen ze mij niet helpen, omdat dit software van een concurent is??? Ik heb nooit iets gehad van sophos!!

charly50,

Ga nog eens naar regedit en ga dan eens naar Bewerken --> Zoeken --> en zoek op sophos.
Als er wat gevonden wordt, mag je die sleutel of waarde verwijeren.
Je kan dan ook nog via Bewerken --> Volgende zoeken, de volgende waarde/sleutel zoeken.
Maar verwijder alleen als het echt van Sophos is, en maak eerst een back-up van het register: in regedit naar Bestand --> Exporteren ( zorg dat je geen sleutels in regedit hebt openstaan, dus gewoon het '' begin als je regedit opstarte en dan doen ) en dan kan je de naam opgeven en de locatie en klik je op Opslaan.

Succes!:thumb:

Bedankt nu wel gelukt, wel pas na 3x zoeken. Er bleek diep in windows nog een bestandje te zitten. Hoe die daar terecht is gekomen weet ik niet, ik heb nooit iets van dat progamma op mijn computer gehad.

Ook ik heb hetzelfde probleem. Na de testen met regedit krijg ik de boel niet weg. Is er misschien een andere oplossing om MC Afee weerte laten werken?

Ga eens naar start - uitvoeren - typ regedit - ok - ga naar bewerken - zoeken - typ in Sophos - en klik op volgende zoeken - als er iets gevonden is kan je het evt. verwijderen en weer verder zoeken via bewerken - volgende zoeken. Dit bewerken - volgende zoeken kan je herhalen.

Dit heb ik al meerdere keren geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Nog andere ideeen?

Dus er zijn helemaal geen sleutels/waarden/gegevens met sophos in de naam te vinden in het register?

Probeer dan het programmaatje Registrar Lite en zoed daarmee in het register.

Anders sowieso deze doen:

Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

Dus er zijn helemaal geen sleutels/waarden/gegevens met sophos in de naam te vinden in het register?

Probeer dan het programmaatje Registrar Lite en zoed daarmee in het register.

Anders sowieso deze doen:

Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

Ik heb dit allemaal gedaan, en vind ook iets van SOPHOS, maar krijg bij het verwijderen de melding: "Kan sophos niet verwijderen: er is een fout opgetreden bij het verwijderen van de sleutel"
Wat nu?????

Je moet gewoon naar: start-uitvoeren-regedit
en dan blijven zoeken naar sophos.
en steeds alles verwijderen!
Een hele klus, maar bij mij is die er af!
en in het ergste geval, windows opnieuw ;)

groetjes, Frank

Dan draait er heel waarschijnlijk nog wat van Sophos op de achtergrond mee.
Twee mogelijkheden:

- Je sluit eerst alles af van Sophos, kijk ook goed helemaal rechtsonderin bij het systeemvak naar al die icoontjes. Daarna via Ctrl + Shift + Esc Taakbeheer starten en daarmee kijken of er bij tabblad Processen nog wat draait van Sophos.

- Je start op in de Veilige modus en zoekt dan nog eens via regedit in het register en dan verwijder je de gevonden sleutels of waarden.

@ Frankos, dat heeft geen zin want de waarden / sleutels kunnen juist niet verwijderd worden.

Precies, en in de veilige modus lukt het verwijderen ook niet. Heb ik in eerdere stappen iets verkeerds gedaan?

Carina

Heb je die andere mogelijkheid al geprobeerd die in mijn vorige bericht staat?

En krijg je in de Veilige modus dezelfde melding dat het verwijderen niet lukt?

Ja, ik heb precies alle stappen zo uitgevoerd, maar ben bang dat ik dingen verwijderd heb (met regedit) die niet verwijderd hadden mogen worden. :confused:
Maar goed, ik kies voor de makkelijke weg en ga morgen terug naar de winkel waar ik het anti-viruspakket gekocht heb en ga het omruilen voor een ander pakket. In ieder geval bedankt voor je tips en raadgevingen.

gr. Carina

Sophos

Hallo allemaal,
ik heb alle stappen doorlopen mbt regedit om jhet laatste bestand van sophos te verwijderen, ook ik het MC Afee 2007 gekocht. Heeft iemand tips?
Alvast bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan