Sophos stopt vanzelf

• Onderwerp starter Onderwerp starter pvdm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Ik gebruik W7 Home Premium 64 bit als Administrator met Sophos Endpoint Security and Control als Sophos Administrator.

Na een tijdje (soms een week, soms drie weken, ..................) stopt Sophos en als ik deze dan probeer te openen met de rechter muisknop, verschijnt de melding:

You do not have sufficient privileges to run the Sophos Endpoint Security ans Data Control Application. You are not a member of any of the Sophos groups. To launch this application you must be a member of Sophos Administrator, Sophos Power User or Sophos User group.

Wat alleen nog lukt is Sophos deinstalleren en vervolgens weer opnieuw installeren.

Wie weet wat ik moet doen om dit probleem op te lossen?

Hoor graag en groeten Peter.

Bestaan de groepen Sophos Administrator, Sophos Power User en Sophos User nog wel? Of zijn die ook weg? Als ze nog bestaan, controleer dan of je nog lid bent van één van de groepen.

Als Sophos het nog gewoon doet en ik kijk bij Configure user rights for Quarantine manager, dan zie ik daar de groepen Sophos Administrator, Sophos Power User en Sophos User staan. De eerste twee hebben alle rechten en bij Sophos User staat niets aangevinkt.

Als Sophos meldt dat het is gestopt, kan ik niet meer in het programma komen en dus ook niet nagaan of die groepen nog bestaan!

Die groepen zijn gewoon Windows Groepen, dus dat kun je via gebruikersbeheer in Windows zien. Zelfs vanaf de command prompt:

Code:
c:\>[B]net localgroup SophosAdministrator[/B]
Alias name     SophosAdministrator
Comment        SophosAdministrators may run Sophos Anti-Virus with complete acce
ss

Members
-------------------------------------------------------------------------------
Administrator
Rene

Het zal wel aan het tijdstip liggen, maar ik kan het niet vinden?????

Kun je me s.v.p. nog wat meer op weg helpen!

Toch nog gevonden!

Dit wordt momenteel weergegeven:
C:\Users\Peter>net localgroup SophosAdministrator
Aliasnaam SophosAdministrator
Opmerking SophosAdministrators may run Sophos Anti-Virus with complete access

Leden
-------------------------------------------------------------------------------
Administrator
Jelle
Karin
Kim
NT AUTHORITY\SYSTEM
Peter

Als Sophos weer uitvalt, waarnaar moet ik dan kijken?

Kijken of dat account nog bestaat en wie er lid van zijn. Want jouw foutmelding zegt: "You are not a member of any of the Sophos groups."
Ik ben benieuwd of dat inderdaad zo is. Gebruik zelf Sophos nu 3 jaar met tevredenheid dus toch 'n beetje nieuwsgierig :)

Wordt vervolgd.
Ik zal zo wie zo, ook als Sophos blijft draaien, een berichtje sturen!

Bedankt tot zover en groeten Peter.

Sophos ligt er weer uit.
En wat blijkt? Het account bestaat nog en we zijn nog allemaal lid.

Misschien dat de gebruikersnaam en het wachtwoord (die ik van mijn werkgever krijg, omdat het een thuiswerkplek is) niet juist zijn?

Misschien dat de gebruikersnaam en het wachtwoord (die ik van mijn werkgever krijg, omdat het een thuiswerkplek is) niet juist zijn?
Hmm, dat zou eigenlijk niet moeten kunnen. Dan zou Sophos nog gewoon moeten draaien, alleen niet meer updaten. Hoe doe je dat anyway? Stand alone installatie of via Control Center op de server - vpn neem ik aan? Updates van Sophos of bedrijfsserver?

Je kunt natuurlijk ook even contact opnemen met Sophos, er zit gewoon ondersteuning op jullie licentie.

Het is een stand alone versie, waarbij de updates van Sophos komen.

Omdat het een stand alone versie is zegt Sophos: U moet voor ondersteuning bij uw werkgever zijn.
En die snapt niet waar dit probleem vandaan komt!

Hebben jullie geen IT afdeling dan die de vraag kan beantwoorden of kan doorsturen naar Sophos? Omdat je thuiswerker bent zou je volgens mij gewoon ondersteuning moeten krijgen. Als je de Enterprise versie hebt en je gebruikt dan een thuiskopie (dat mag van Sophos) dan is dat natuurlijk een ander verhaal.

Ik denk dat het lek boven water is!?

De versie die ik had geïnstalleerd, is voor als de PC op een bedrijfsnetwerk is aangesloten.
Mijn PC werkt juist stand-alone en alleen voor zo´n versie zijn door mijn werkgever een gebruikersnaam en wachtwoord beschikbaar gesteld.
Ik heb nu de stand-alone versie geïnstalleerd. Deze werkt en blijft hopelijk werken.

Wordt vervolgd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan