sorry, weer een vraag met betrekking tot netwerk voor ps3

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamahoeloe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2010
Berichten
3
Hallo allen daar,

Heb gister een ps3 slim 120GB gekocht vette **** jonge! met al mijn adrenaline snel die doos uitelkaar geript en aansluiten die gcomp.

Black Ops gekocht: online! niet campaign natuurlijk maar, kan niet online komen.

Heb al heel veel gelezen voor ik begon aan de vraag:

Heeft iemand een duidelijk verhaal over hoe nu aansluiten en instellen van de playstation3 op draadloos internet. Ik lees namelijk heel veel verschillende verhalen over: DNS, Upnp, Mac adres/filtering....... enz!

Ik zou dit zeer waarderen als hier een duidelijk verhaal op komt.

Heb zelf al het volgende gedaan:

Draadloos internet beveiligd Wap: kan niet inloggen ondanks ik sleutel invoer!
Rechtstreeks aansluiten op modem: geen probleem, 100% connection.
Verder moet het wel mogelijk blijven om mn laptop ook op draadloos internet te houden!

Met vriendelijke groet,

Vincent
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je WPA bedoelt. WPA kent diverse typen (WPA-Personal, WPA2) en dan heb je diverse encryptietypen, zoals TKIP en AES.

Heb je daar rekening mee gehouden?
 
Ja sorry ERROR53, WPA bedoelde ik. Maar het vreemde is dat wanneer ik mij wil aanmelden op mijn beveiligde netwerk in het menu van Playstation3 en de sleutel invoer (lees wachtwoord, zelf ingesteld) zegt hij "error geen etherkabel aangesloten"! Heeft dit inderdaad te maken met het feit dat ik nog iets moet veranderen in mijn router zoals Mac adres? Ik zou iets moeten toewijzen? Bedankt voor je hulp tot dusver.

Note: Ik heb naast mijn ps3 ook een laptop die gewoon op het draadloos internet verbonden moet blijven!
 
Dat is inderdaad vreemd. Een netwerkkabel heeft geen wachtwoord nodig, alleen wireless. Wat ik me kan voorstellen is dat hij die reactie geeft omdat hi helemaal al geen verbinding heeft.

Ik ken het menu van de PS niet, maar heb je daar dan geen velden waarin je ALLE details moet invullen, zoals SSID, wachtwoord voor wireless en encryptie type?

Kijk anders eens op je router (via de webinterface) wat je encryptietype is. Anders even gewoon met de botte bijl een factory reset geven en alles opnieuw configureren. Kost 15 minuten. Is dat een optie?

Hier staat hoe het moet. Je kunt dus kennelijk scannen en handmatig toevoegen.

http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/settings/connectwireless.html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan