• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteer en som vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijke76

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Hallo,
Op werk hebben we een bestand en hierin wil ik graag dat het automatisch sorteert (zie bijlage voor uitleg)
Ik zou graag het excel het bestand sorteert op de grootste, maar ook de naam van het product eraan koppelt? Dit is in het echte bestand gelukt, maar dan geeft hij bijvoorbeeld 2x de "banaan" met cijfer 2 aan? Hoe los ik dit op?

tweede vraagje?
vanuit een ander tabblad wil ik de som van alle groente per plaats weten? dit lukt mij niet (zie bijlage)

alvast bedankt,
marijke

hallo Joske, bedankt voor je antwoord.
Het lukt mij niet met deze formule. De inhoud van het bestand is natuurlijk niet mijn werkbestand. het is lastig om deze formule , daarin te zetten. (Ik heb het dan over de formule van de top10)

vraag2: de vraag over de som. In de bijlage staat er ook nog iets in blad2, vanuit dit blad zou ik graag de telling willen op blad1. Kan dit ook?

Hallo Marijke,

Ik heb de formule gewijzigd zoals gevraagd.
Ik heb geprobeerd om de formules iets uit te leggen, maar aarzel niet om vragen te stellen, de helpers hier zullen je met plezier te woord staan.

Gr,

Joske

Bijlagen

Joske,
bedankt voor je duidelijke uitleg. Het is gelukt!(beide vragen die ik stelde is gelukkig gelukt)

Alleen voor mijn werk moet ik meerdere top10's maken op dezelfde wijze zoals in de bijlage. Nu heb ik een blad gemaakt met diverse kolommen (3 kolommen per gemeente. Het gaat om 7 gemeenten en 1 totaal) De kolommen hebben 350 rijen. Het gekke is dat als ik de top10 voor het totaal van alle gemeenten maak (met de formule zoals jij zegt) gaat het prima. Maar bij de gemeenten apart, gaat de volgende niet meer van groot naar klein?
De formules heb ik al diverse keren gecontroleerd die kloppen, ik heb echt geen idee wat dit kan zijn. Misschien jij wel?

je hebt me in ieder geval al heel erg geholpen

Hallo Marijke,

Blij dat het al "gedeeltelijk" gelukt is.
Zonder voorbeeldje wordt het moeilijk.
Voeg eens een voorbeeldje met fictieve gegevens toe, dan komen we er wel uit.

Joske

De vraag is inmiddels opgelost. Het lukte telkens niet omdat er in 1 van de kolommen werd verwezen en hierin stonden per ongeluk 2x dezelfde naam. Dit gaf een fout. Verder is het gelukt op de manier die Joske zei.

Joske, bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan