• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteer lijst automatisch bij toevoegen van nieuwe data

Status
Niet open voor verdere reacties.

digicat

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2004
Hoe kan ik Excel automatisch een lijst van namen laten sorteren telkens er in die kolom een naam toegevoegd of verwijderd wordt?

Dank je wel, LucB voor de oplossing.
Met de macro SORTEREN kan ik verder werken.
Hoe voeg ik de Worksheet_Change-macro toe aan een blad in een ander excel bestand?
Hoe maak je zo'n macro die automatisch geactiveerd wordt telkens er iets wijzigt in het werkblad?
Je merkt het al: mijn kennis van macro's en VBA is zeer beperkt, maar ik wil er erg graag in bijleren.

Hey,

Leuke code die van Luc B,
1 opmerking als je de rest van de regel ook eerst wil invullen
voordat ie sorteert :cool:

If Target.Column <> 2 Then Exit Sub 'De Namen staan in kolom B

maak dan van de 2 een 4 zo kan je eerst netjes alle gegevens invullen en sorteert ie pas daarna.

Eric,

Jouw aanvulling is zeer juist.
Dank daarvoor.

automatisch sorteren op datum

hallo

deze toepassing zou voor mij ook zeer interessant zijn moest er automatisch gesorteerd worden op datum - kan dat?

in bijlage zit een document dat ik wil gebruiken om opdrachten door te geven aan toezichters

je vindt er de data (de datum van vandaag verschijnt in het rood, voorbije data in het grijs) en het is de bedoeling dat er telkens onderaan wordt aangevuld

wanneer de lijn volledig is aangevuld, zou een automatische sortering gemakkelijk zijn, want nu moet je alles selecteren en ervoor zorgen dat de titelrij niet wordt meegesorteerd (niet elke toezichter is even handig met de pc)

alvast bedankt
nuzn

Bijlagen

LucB

alvast bedankt voor de moeite, maar ...

1. er gebeurt nu een automatische sortering op kolom D wanneer ik J, B of NG invoer, terwijl dat eigenlijk op kolom A, de datum, zou moeten

2. de formule in kolom D zat er in zodat er bij elke nieuwe regel automatisch NG zou staan (= niet gelezen) - wanneer een opdracht is uitgevoerd moeten ze dat manueeel aanpassen naar J (de B betekent eigenlijk dat ze er mee bezig zijn, maar in deze excel zal dit niet veel voorkomen, want ofwel is de opdracht uitgevoerd ofwel niet)

kan je dat nog eens bekijken aub?

alvast bedankt
nuzn

Luc

bedankt voor de snelle aanpassing
ik denk dit volgende week te introduceren ...
ik heb wel het bereik aangepast aangezien ik anders kolom E niet mee sorteer

groeten
nuzn

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan