• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteer macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

broek76

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2012
Hallo,

Ik heb wat kolommen die ik automatisch wil sorteren maar waar ook lege cellen(niet echt leeg, er staat een formule in) tussen staan. Als ik in VBA kies voor xlascending komen deze lege cellen bovenaan te staan en bij xldescending is de volgorde verkeerd om.
Hoe los ik dat op? De lege cellen mogen niet verwijderd worden omdat bij een volgende keer misschien wel gevuld zijn.

Mvg Ron

Ik heb even een bestandje aangemaakt.

Op blad2 staat de kolom die ik wil sorteren.

Bijlagen

Hi,

Dit kan met custom order sorteren.
Zie hieronder verwerkt in een module voor je voorbeeldje.

Code:
Sub SorterenCustomOrder()
    ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").Sort.SortFields.Clear
    ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").Sort.SortFields.Add Key:=Range("B1:B9"), _
        SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, CustomOrder:="ja,nee,ja/nee", DataOption:=xlSortNormal
    With ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").Sort
        .SetRange Range("A1:B9")
        .Apply
    End With
End Sub

Joske

Volgens mij klopt dit niet of is VBA onnodig. De code sorteert blad1 wat niet de vraag is. Dit kan je ook prima handmatig doen.

Inderdaad, ik dacht dar klopte maar nu ik na het weekend weer verder ga zie ik dat VenA gelijk heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan