• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteer probleem draaitabel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten drenth

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Hallo allen,

Ik heb een probleem met het sorteren in een draaitabel (excel 2010).

Ik heb een werkblad met allerlei data en als ik het gehele werkblad selecteer (dus ook alle onderliggende lege cellen) en daar vervolgens een draaitabel van maak dan gaat het fout met sorteren (A-Z) zodra ik de draaitabel weer refresh.
Als ik alleen de gevulde cellen selecteer gaat het wel goed. Hij

Als ik het op de eerste manier doe, maar dan in excel 2007 gaat het wel goed. Al mijn bestanden werkte dus prima maar nu ik de "oude" bestanden wil gebruiken in excel 2010 werken de sorteringen dus niet meer.

Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie? Ik heb het vermoeden dat ik een setting niet goed meer heb staan ofzo....

Controleer of het bereik van de gegevensbron van de draaitabel in orde is.
Het is vanaf 2003 maar zeker vanaf 2007 verstandig om je draaitabel te baseren op een tabel (Invoegen > Tabel) van je brongegevens. Dan zorgt excel zelf voor het aanpassen van het bronbereik als je de tabel muteert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan