• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

guesswho

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik ben een leek met excel, maar wil een lijst met mijn spellen en een met mijn dvd's maken.

Nu heb ik kolom A nr. en kolom B naam. aan gemaakt en hier gegeven ingevuld.
Als ik nu ga sorteren dan blijft in kolom B altijd het zelfde spel cq dvd boven aan staan.

Iemand een idee on dat te verhelpen?

BVD

GuessWho

Dat komt omdat Excel 'denkt' dat er een kop titel de lijst staat. Het eenvoudigst werkt dus gewoon een rij erboven maken en dan boven iedere kolom een korte beshrijving van die kolom. Dan komt het wel goed.

het kan ook zijn dat je niet alle kolommen geselecteerd hebt.
je moet eerst vanaf bv A1 tot bv B25 (afhankelijk hoeveel regels je hebt) selecteren.
dan via sorteren op kolom a of b (net wat je wilt) dan op/aflopend en dan ok drukken.

suc6

ik ben er inmiddels al achter dat het sorteren fout gaat als ik in kolom A de gegevens gecentreerd heb staan.
In kolom B maakt het niets uit.

Groenten

GuessWho

De positie van gegevens in een cel (links / rechts / centreer) maakt niets uit hoe er gesorteerd wordt.

Volg het verhaal van Robbie32.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan