• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteerknoppen werken niet...

• Onderwerp starter Onderwerp starter mdk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mdk

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Hallo allemaal,

In mijn enthousiasme heb ik bij onze vereniging geroepen dat ik wel de tussenstanden van de wielerwedstrijden bij zou houden.
Ik heb een bestandje gemaakt, heel simpel met een paar sorteerknopjes, zodat je kunt zien wie welke wedstrijd heeft gewonnen etc...:

http://www.wvhetstadion.nl/bestanden/winterB.xls

Nu heb ik het gemaakt in Excel 2007, en opgeslagen als compatibel voor andere versies. Ik heb tot nu toe alleen maar meldingen bij iedereen dat de knoppen niet werken, ook al schakelen ze de macro's in...! Tot nu toe heeft iedereen die ik heb gesproken wel een oudere versie van Excel. Bij mij werkt gewoon alles!

Wat heb ik fout gedaan, zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Miranda

Ik heb nl ook zoiets als ik thuis iets maak en daarna mee neem naar mijn werk
Ze hebben daar een ouder versie.
De nieuwere versies hebben meer sorteer opties, vlgs mij de laatste optie (DataOption:=xlSortNormal) kan de oude versie niet aan en daarom sorteert hij niets

Vraag anders iemand eens een willekeurige sorteer functie via de macrorecorder op te nemen. En vergelijk deze eens met die van jou.

Probeer het volgende (gaat sneller volgens mij):

bestand opslaan als excel 2007.

Bij de andere mensen moeten ze de converter installeren (convert 2007 to 2003).

Dan werkt volgens mij het sorteren wel (heb toch al excel 2007 bestanden geopend, en de macro werkte gewoon).

Ik heb nl ook zoiets als ik thuis iets maak en daarna mee neem naar mijn werk
Ze hebben daar een ouder versie.
De nieuwere versies hebben meer sorteer opties, vlgs mij de laatste optie (DataOption:=xlSortNormal) kan de oude versie niet aan en daarom sorteert hij niets

Vraag anders iemand eens een willekeurige sorteer functie via de macrorecorder op te nemen. En vergelijk deze eens met die van jou.

Ik heb nu in een oude versie van excel de macro sorteren opgenomen, en die macro aan de knop totaal gehangen. Toch doet ie het niet....wat gaat er hier dan verkeerd?
De knop sorteert niet...?!

Bijlagen

Probeer het volgende (gaat sneller volgens mij):

bestand opslaan als excel 2007.

Bij de andere mensen moeten ze de converter installeren (convert 2007 to 2003).

Dan werkt volgens mij het sorteren wel (heb toch al excel 2007 bestanden geopend, en de macro werkte gewoon).

uhmmm..converter? Kan ik die bij het excelbestand aanbieden ter download dan of zo?

mdk,

Gooi die van daar net weg.
Deze werkt, het zat in de knop

Bijlagen

mdk,

Gooi die van daar net weg.
Deze werkt, het zat in de knop

thanks! Het werkt inderdaad nu.

Maar kun je me ook uitleggen wat er fout zat, ik probeer te kijken, maar ik kan nu niet meer in de ontwerpmodus van de knop komen...?

Eigenlijk moet ik nog meer knoppen gaan aanmaken in dit bestand :)!

mdk,
Maar kun je me ook uitleggen wat er fout zat, ik probeer te kijken, maar ik kan nu niet meer in de ontwerpmodus van de knop komen...?
1e Het bereik was niet goed ingesteld. (E3:E36 - moest zijn A3:M36)
2e Als je met rechts op de knop klikt kun je hem verplaatsen.
Als de werkbalk Ontwikkelaars voor staat kun je op Ontwerpmodus klikken.
Ik heb de knop uit het bovenste menu gebruikt Invoegen / Knop(besturingsElement) gebruikt en daar de macro aangekoppeld.

mdk,

Je kunt ook de knop gebruiken die je eerst had.
Alleen moet je de macro aanpassen (het bereik) en dan werkt die ook.
Zie de macro van de knop die ik gemaakt heb.

mdk,

Je kunt ook de knop gebruiken die je eerst had.
Alleen moet je de macro aanpassen (het bereik) en dan werkt die ook.
Zie de macro van de knop die ik gemaakt heb.

:thumb: Dat was het....! :D

Thanks het werkt nu wel, en ook de andere knoppen heb ik al gemaakt en die werken nu ook .

Gr.
Miranda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan