• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sortere op datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander11

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Hallo lezers,

Ik heb een bestand met namen, adressen en geboortedata.

Nu wil ik graag sorteren op geboortedatum.

Ik selecteer het hele werkblad, kies vervolgens voor data en vervolgens voor sorteren. Daar kies ik voor veldnamenrij en oplopend.

Het resultaat is dat de geboortedata nog steeds door elkaar staan. Ik heb al gekeken of het soms iets te maken heeft met de celeigenschappen maar daar ben ik ook niet mee verder gekomen.

Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes,

Sander

Je moet NIET het hele werkblad selecteren, maar het bereik selecteren dat je wilt sorteren. Dus de namen, adressen en geboortedata.

sorteren

Hallo Bob,

Heb ik ook geprobeerd maar gaf niet het gewenste resultaat.

gr.

Hoi Sander,

Selecteer het hele werkblad = Data = Filter = Autofilter
Dan kan je sorteren op eender welke kolom.

Als je sorteren wilt gebruiken dan moet je de kolommen selecteren en dan ascending of descending selecteren.

sorteren

Hallo Raymond,

Hartelijk dank voor je reactie.Met autofilter krijg ik niet de lijst gesorteerd op geboortedatum. Wel kan ik bepaalde data eruit pikken, zeg maar. Of doe ik toch iets verkeerd.

Als ik kolommen selecteer en dan kolommen sorteer, krijg ik ook de geboorte data niet op een rij.

Helaas zijn het gegevens uit een klantbestand dus het bestand meezenden is niet mogelijk.

Gr.

Klik 'ergens' in een cel in de kolom met geboortedata
Klik op één van de sorteerknoppen ...

Het is zeer onverstandig een kolom te selecteren en dan te sorteren, want dan is de integriteit van je gegevens naar de 'knoppen'. Er wordt dan namelijk alleen gesorteerd binnen het geselecteerde bereik en niet in de gehele tabel of database.

Hoi

Bij mij doet hij het wel degelijk:

Eerst op jaar, dán op maand en tenslotte op dag .....

Overigens heb je de klantgegevens niet weggehaald maar verborgen ..... en die zijn snel weer zichtbaar te maken.

Laatst bewerkt:
sorteren

oeps! foutje

Ik heb het bericht gelijk maar even verwijderd. Vreemd genoeg krijg jij het sorteren wel voor elkaar en ik niet. Ik snap er echt niets meer van...

Het door jou geposte bestand was anders correct gesorteerd .....
Verander als 'test' maar eens de maand van de geboortedatum van iemand uit een geboortejaar waar er meerdere van zijn.

sorteren

Hallo Teun,

Dat is dus het vreemde. Bij mij is de lijst helemaal niet correct gesorteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan