• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren & Filteren bij een beveiligd werkblad/kolommen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MicSa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2016
Berichten
3
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag m.b.t. de beveiliging van een werkblad in excel. Ik ben bezig met het maken van een wachtlijst met patiënten gegevens erin, waaronder patiëntnaam, geboortedatum, geslacht, datum indicatiestelling, soort therapie en een kopje opmerkingen. Ik heb de de eerste 5 kolommen vergrendeld en het kopje Opmerkingen is ontgrendeld, zodat iedereen daar vrij in kan werken. Nu heb ik een filter gezet op de eerste vijf kolommen, zodat er overzicht kan worden gegeven per therapie en daarbij datum van indicatiestelling (verste weg tot nu), zodat gezien kan worden wie er al het langste op de wachtlijst staat en wie het kortst. Nu werkt dit goed wanneer ik geen bladbeveiliging aanzet, maar het werkt niet meer zodra ik de bladbeveiliging wel aan heb staan. Als ik het blad ga beveiligen zijn er de volgende opties:
- vergrendelde cellen selecteren
- ontgrendelde cellen selecteren
- celeigenschappen

- kolommen opmaken
- rijen opmaken
- kolommen invoegen
- rijen invoegen
- hyperlinks invoegen
- kolommen verwijderen
- rijen verwijderen
- sorteren
- autofilter gebruiken
- draaitabel en -grafiek gebruiken
- objecten bewerken
- scenario's bewerken
De dik gedrukte heb ik nu aan staan, maar dan werkt de filter dus alsnog niet. Weet iemand hoe ik het filter ook kan laten werken wanneer het werkblad beveiligd is?

Alvast bedankt.
 
Volgens mij zou de selectie die je hebt meer dan voldoende moeten zijn. Wellicht helpt een voorbeeldbestandje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan