• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren / filteren formule probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Immow
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Immow

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Hoi allemaal,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de formule in kolom G aan te passen dat deze werkt als ik items sorteer op de sheet.

Code:
{=MIN(IF('Pricelist Nedermagic'!$A$1:$A$17105=Collection!C3,'Pricelist Nedermagic'!$B$1:$B$17105))}

Het probleem is als ik sorteer/filter dan staat "=Collection!C3 niet goed.

Ik heb een dergelijk probleem opgelost met SUBTOTAAL.
groet, Romé

Immow,

Pas het bereik wel even aan.
Code:
=SUBTOTAAL(9;H3:H280)

Een voorbeeld bestand zou wel makkelijker zijn om mee te denken :-)

Deze telt de bedragen van kolom G die te zien zijn.
Bedoel je dit?
Code:
=SUBTOTAAL(9;G3:G204)
De file kan ik niet uploaden, hij is te groot zelfs ingepakt.

Laatst bewerkt:
Uhm nee, alles staat goed en b.v. een cell kijkt naar {=MIN(IF('Pricelist Nedermagic'!$A$1:$A$17105=Collection!C3,'Pricelist Nedermagic'!$B$1:$B$17105))}

Als ik vervolgens mijn lijst sorteer dan verschuiven deze items en kloppen de referenties naar cel C3 niet meer. Deze is dan opeens C50 geworden b.v., als u in mijn bestand kijkt en sorteert/filtert dan ziet u wat ik bedoel de prijs klopt dan niet meer die opgezocht word.

Het is een beetje moeilijk te omschrijven.

Ik snap het waarschijnlijk niet helemaal maar volgens mij werkt het zoals het moet.
Links zie je het regelnummer en deze komt terug in de formule.

Geef anders een voorbeeld en wat de uitkomst moet zijn.

Laatst bewerkt:
http://immow.nl/probleem.jpg

Hopelijk is nu het probleem duidelijk, als het moeilijk te omschrijven is kun je beter een plaatje laten zien ;)

Met vriendelijke groet,

Koen

Laatst bewerkt:
Ik heb nu gezien wat je bedoel.
Als je hier op sorteer - Amount - Name - Color - Rarity - Type en deze Price NM niet mee laat doen dan blijft de formule zoals het hoort.

Moet ik dat instellen via "advanced filter" ? ik gebruik nu auto filter.

ik denk dat ik een manier moet vinden om de waarde 4 cellen van links op te halen inplaats naar een cell te verwijzen, anders werkt autofilter gewoon niet.

Ik heb de file zoals ik beschreven heb gesorteerd en daarna het filter gebruikt en het werkt zoals het moet.
Kan ik de file niet naar je zenden, hier gaat het niet want het is te groot, zelfs als ik hem inpakt is hij nog te groot.

Ik kan u geen privébericht sturen van mijn e-mail adres :(

Kan ik naar jouw ook niet.
Is er een mogelijkheid dat ik het naar immow.nl stuurd?

ik zal hem tijdelijk hier zetten laat me aub wel ff weten of u het gestuurd heeft.

Laatst bewerkt:
Ligt denk ik aan mijn excel versie :), laten we deze als opgelost zetten ik weet nu wat het probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan