Hallo allemaal
Vanuit een selectieformulier, waarin een aantal waarden opgegeven kunnen worden, open ik een rapportformulier met de uitslag.
Als ik de recordsource van dat formulier altijd hetzelfde houdt, dan is er geen probleem.
Maar nu heb ik in het selectieformulier een tabel gecreeerd, daarna open ik het rapportformulier en ik wil de recordsource van dat rapportformulier de naam van die tabel geven.
Dat lukt als ik het rapportformulier open met de code
Het voordeel hiervan is dat meerdere gebruikers tegelijkertijd met het formulier kunnen werken en dus met hun eigen onderliggende tabel werken want de gebruikersnaam van deze mensen zit in de tabelnaam verwerkt.
Maar in het rapportformulier heb ik ook knoppen gemaakt om de sortering te wijzigen. Deze werken dan opeens niet meer.
De code hiervan is
En om het nog vreemder te maken, als ik in het formulier 1 keer met mijn rechtermuisknop klik en op die manier de sortering aanpas, dan werken daarna mijn knoppen die de sortering kunnen wijzigen ook weer.
Iemand enig idee wat ik fout gedaan heb ?
Vanuit een selectieformulier, waarin een aantal waarden opgegeven kunnen worden, open ik een rapportformulier met de uitslag.
Als ik de recordsource van dat formulier altijd hetzelfde houdt, dan is er geen probleem.
Maar nu heb ik in het selectieformulier een tabel gecreeerd, daarna open ik het rapportformulier en ik wil de recordsource van dat rapportformulier de naam van die tabel geven.
Dat lukt als ik het rapportformulier open met de code
Code:
Me.RecordSource = OpenArgs()
Maar in het rapportformulier heb ik ook knoppen gemaakt om de sortering te wijzigen. Deze werken dan opeens niet meer.
De code hiervan is
Code:
Private Sub lblKlantnaam_DblClick(Cancel As Integer)
If vl_sort = "oplopend" Then
Forms!frmBegrotingRapport.OrderBy = "[Klantnaam] Desc"
vl_sort = "aflopend"
Else
Forms!frmBegrotingRapport.OrderBy = "[Klantnaam] Asc"
vl_sort = "oplopend"
End If
Me.Requery
Call fmo_ClearFields
Me!lblKlantnaam.BorderStyle = 1
End Sub
Iemand enig idee wat ik fout gedaan heb ?