• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren in datalijst en pivot : 01 02 03 valideren als nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tompie 007

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hallo,

ik heb een lijst met nummers die 10 karakters bevatten en beginnen met 01 02 03 tm 35

het probleem is dat mijn waarden van 01 tot 09 als tekst aanzien worden, ik krijg ook die melding
een simpele format cels en number aanduiden werkt niet, als ik via de error "convert to number" kies verdwijnt de 0 voorop

in een datalijst sorteert excel alles alsof het een getal is maar niet in een pivot, bovendien zou het ook beter zijn dat de volledige kolom effectief een nummer is
zie een stukje van mijn lijst in bijlage

Bekijk bijlage sort on 01 till 20.xlsx

Thx
Claudine

Hallo,

dit lukt inderdaad, alleen wordt het formaat precies pas aangepast na een F2
mijn lijst bevat heel wat records, hoe kan ik een range van cellen refreshen?

ik gebruikte een macro via VBA, ik ken er helemaal niets van maar kopieerde die uit een forum

Sub test2()
Dim c As Range
For Each c In Range("A1:A6000").Cells
c.Select
SendKeys "{F2}", True
SendKeys "{ENTER}", True
Next
End Sub

Is dit de makkelijkste oplossing?

Vgr, Claudine

Laatst bewerkt:
bovendien zou het ook beter zijn dat de volledige kolom effectief een nummer is
Dit begrijp ik niet zo goed. Dit is een id, geen rekenveld, dus tekst.
Wat je kunt doen is een kolom Key (of zo) toevoegen en daar van de waarde definitief een tekst maken mbv een formule als =F2 & " " of ="C" & F2. In de pivot gebruik je die Key.
Tip: maak eerst van je gegevens een tabel mbv Invoegen > Tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan