• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

oogstweg 2

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Weet iemand of het mogelijk is in Excel 2000 de gegevens van een draaitabel handmatig te sorteren? Dat moet dan niet op alfabet of nummer, maar in een door mezelf gekozen volgorde.:o :shocked:

Weet iemand of het mogelijk is in Excel 2000 de gegevens van een draaitabel handmatig te sorteren? Dat moet dan niet op alfabet of nummer, maar in een door mezelf gekozen volgorde.:o :shocked:

Je kan misschien velden slepen?

Wat ook werkt voor kolomvelden, is via rechtsklik op de kolomnamen "naar links verplaatsen" (of iets soortgelijk, de juiste benaming ken ik niet).

Wigi

Verschuiven is me niet gelukt. En met de rechtermuisknop ben ik ook niets tegengekomen. :confused:

Hier een voorbeeldbestandje. In het echt gaat het om een omvangrijke tabel, tot enkele duizenden regels.

In dit voorbeeld zou ik in de draaitabel de volgorde willen hebben:
motoren, snorfietsen, fietsen, auto's en stepjes.

Het is overigens zo dat wanneer ik regels met nieuwe hoofdgroepen in de oorspronkelijke tabel toevoeg, deze onderaan in de draaitabel worden geplaatst. Om deze reden staat de huidige volgorde ook niet alfabetisch. Misschien is daar iets mee te doen.

Bijlagen

Opgelost

Opgelost!
Door de hoofdgroepen in te klappen (dubbelklick op bijvoorbeeld auto's), kan ik de hoofdgroep verslepen naar een andere plek. Op een gegeven moment zie je het welbekende kruis met de vier pijlen: het tekentje waarmee je cellen kunt verslepen.

Ik heb het heel vaak geprobeerd, en het wilde niet lukken. Maar nu ik een heel klein draaitabelletje heb gemaakt zag ik ineens dat het toch wil.

Bedankt voor het meedenken.

En het werkt ook in Excel 2000.

Het is een verbetering die in Excel 2003 is aangebracht ten opzichte van 2000.
Het blijkt nu dat het in Excel 2000 wel lukt, maar het lastiger te zien. In Excel 2003 krijg je duidelijker dat kruisje met die pijltjes, zodat je sneller doorhebt dat je kunt schuiven met het blok.
En ik heb thuis 2003, op mijn notebook van de zaak (2000).

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info. Ik was er toch vrij zeker van dat het met slepen moest lukken.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan