Sorteren in dropdownlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flupken

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2007
Ik heb een keuzelijst op een formulier staan.
Die haalt de gegevens uit een tabel.
Wanneer ik een record toevoeg een deze tabel worden de records door de ingegeven eigenschap gesorteerd.
In de keuzelijst komen de nieuwe records steevast onderaan te staan.
Bestaat er een code om dit te verhelpen of moet ik de keuzelijst baseren op een query en de eigenschappen me.requery en me.refresh meegeven bij het openen.

grts, Flupken.

Als je op het formulier een record toevoegt aan de tabel van een keuzelijst, dan zul je inderdaad een Requery moeten doen op de keuzelijst om hem opnieuw te sorteren. Ik neem aan dat je het record toevoegt via de procedure <NotInList>, dus daar kun je hem als laatste opdracht bijzetten.

Als je op het formulier een record toevoegt aan de tabel van een keuzelijst, dan zul je inderdaad een Requery moeten doen op de keuzelijst om hem opnieuw te sorteren. Ik neem aan dat je het record toevoegt via de procedure <NotInList>, dus daar kun je hem als laatste opdracht bijzetten.

<NotInList> ken ik wel, ik moet nagal wat aanpassingen doen om die ertussen te krijgen.
De dropdownlijst heb ik nu gebaseerd op een query (op tabel) en het sorteren is nu dik in orde.
Ook toevoegen van gegevens is mogelijk. (gegevens worden weergeven in het formulier naar keuze van lijst)

thnx, Filip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan