Sorteren in een filter.

Status
Niet open voor verdere reacties.

onenoteprobleem

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2011
Hallo !

Ik heb een formulier in access met een aantal filters. Is het mogelijk om IN de filters een sortering te maken? Bijvoorbeeld op alfabet. En als dit kan, hoe doe ik het?

Alvast bedankt.

Ik snap niet wat je bedoelt; een filter werkt op basis van wat je aan het filteren bent in een veld. Dat sorteert uiteraard verder niks. Tenzij je bedoelt dat je een aantal filters in een bepaalde volgorde wilt laten uitvoeren, waarbij de gefilterde recordset steeds op basis van het vorige filter is verkleind?

Ik snap niet wat je bedoelt; een filter werkt op basis van wat je aan het filteren bent in een veld. Dat sorteert uiteraard verder niks. Tenzij je bedoelt dat je een aantal filters in een bepaalde volgorde wilt laten uitvoeren, waarbij de gefilterde recordset steeds op basis van het vorige filter is verkleind?
Als je op een filter klikt krijg je een lijst met dingen waar je op kunt filteren. Die lijst wil ik graag op alfabet sorteren.

Het heeft niet zoveel zin om de vorige post te quooten, die staat er namelijk rechtstreeks boven. Het is vrij logisch dat je daar antwoord op geeft :)
Ik vemoed dat we het over verschillende zaken hebben; jij filtert vermoed ik rechtstreeks op de recordset met de filterknoppen in de gegevensbladweergave? Die filters houden denk ik de sortering van de betreffende kolom aan. Ik dacht dat je het had over een zelfgemaakte filterknop, waarbij je de sortering overigens wel zelf kunt instellen. Maar die maak je met VBA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan