• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren in excel, met tabbladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter haas2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

haas2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Op het eerste tabblad staat een rij namen en adressen.
Op het tweede tabblad komen met de formule =Blad1!A2 alle mensen uit bv Amsterdam bij elkaar te staan.
Op het derde de mensen uit bv Amersfoort, enz. Zo hoef ik maar een lijst bij te houden, de rest verandert mee.

Probleem:
Zet ik in het eerste tabblad een nieuw adres onderaan en sorteer ze op alfabet, dan raken de andere bladen door elkaar! De verwijzing naar de oorspronkelijke cel blijft bestaan en wordt niet automatisch mee veranderd.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

haas2

laat je bestand eens zien, je kan ze ook filteren op een ander blad, met een validatie,en dan moet je niet sorteren.

verwijzingen naar tabblad met sorteren

heb zowat dezelfde vraag: in een databestand met toneelstukken wordt verwezen naar een speler uit een ander tabblad, als deze spelers worden gesorteerd dan veranderen de verwijzingen naar de spelers in de toneelstukken tabel .Hoe kun je dit vermijden?

Bijlagen

Dat is omdat je met een cel verwijzing werkt "='Database toneelspelers'!A52" in cel n3 als deze broncel (='Database toneelspelers'!A52) van inhoud veranderd, veranderd de verwijzing cel naar de broncel inhoud.

dus als ik sorteer in het ene tabblad, dan volgen de verwijzingen (in het andere tabblad) niet mee?
Mvg, Koen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan