• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Hubert

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Beste lezers,

Excuses voor deze waarschijnlijk "domme" vraag. Hoe kan ik sorteren met meerdere kolommen zodat alles wel op de goede plaats blijft staan?

Ik voeg een klein bestandje bij zodat u kunt zien hoe het geheel eruit ziet.

Alvast mijn dank voor uw hulp.

RobBekijk bijlage test.xls

Laatst bewerkt:
Selecteer in de kolomkoppen de kolom die je wil sorteren. Selecteer in de menubalk oplopend of aflopend sorteren. Je zal gevraagd worden om de selectie uit te breiden of te behouden, selecteer uitbreiden >> Sorteren

Alle rijen aan de voorkant markeren en bij sorteren kiezen waarop en in welke volgorde je wilt sorteren. Het aantal mogelijkheden hangt af van je Excel-versie.

Edit: gelijkspel met Rudi

Rob en Rudi,

Hartelijk dank voor het snelle antwoordt. Ik kan weer lachen. :D

Rob

Kom ik toch nog even terug op mijn vraag. Ik heb het wel kunnen sorteren, maar wanneer ik, na Excel afgesloten te hebben, het bestand nog eens wil sorteren, doet hij alleen de eerste kolom en krijg ik ook geen vraag meer :(. Kan het zijn dat ik ergens niet op had moeten klikken?

Ik heb wel geprobeerd om stukjes te kopiëren naar een nieuw blad, misschien is daar iets fout gegaan?

Ongetwijfeld weet iemand dat.

Rob

Zo te lezen staan er geen gegevens in de B-kolom.
Je moet dus het bereik aangeven of de lege kolommen verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ah, die staan er inderdaad in en nu gaat het wel goed. Ik weet niet of ik nog een vraag mag stellen onder deze titel, maar als ik een deel, waarin ook hyperlinks in staan, kopieer naar een nieuw blad en het daar plak, dan staat de hyperlinks er niet meer in. Moeten deze op een andere manier gekopieerd worden?

Als de vraag onder een andere noemer moet, dan zal ik dat doen.

Rob

Kopiëren gaat gewoon via CTRL-C en CTRL-V.
De hyperlinks zouden dan nog bewaard moeten blijven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat werkt wel, maar de velden worden soms wel heel hoog. Zou dat aan het bestand kunnen liggen? Ik doe even een bijlage hierbij, zodat te zien is hoe groot de ruimte soms is.

Vr. groet,

Rob

Bekijk bijlage test2.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan