sorteren in keuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

veerle55

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2006
beste forummers,

ik heb hier onderstaande code staan onder mijn combox; bij keuze(keuze van departementen) in de combox laat deze records zien van een bepaalde tabel; ik zou willen dat wanneer ik een keuze maak in mijn combox, dat het sorteren op naam(naam is dus ook een veld van die tabel) blijft en dat deze dus niet door elkaar wordt gehaald wanneer ik een andere keuze maak in de tabel; hoe doe ik dat? wat moet ik toevoegen in de onderstaande code?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Private Sub KzlDepartement_Click()

Select Case Me.KzlDepartement
Case "ALLE"
Me.KzlActies.RowSource = "SELECT * FROM overzicht WHERE Einddatum >=Date() AND Begindatum <= Date() "
Me.KzlActiess.RowSource = "SELECT * FROM overzicht WHERE Einddatum >=Date() AND Begindatum > Date() "
Case Else
Me.KzlActies.RowSource = "SELECT * FROM overzicht WHERE Einddatum >=Date() AND Begindatum <= Date() and departement ='" & Me.KzlDepartement & "'"
Me.KzlActiess.RowSource = "SELECT * FROM overzicht WHERE Einddatum >=Date() AND Begindatum > Date() and departement ='" & Me.KzlDepartement & "'"
End Select
Me.KzlActies.Requery
Me.KzlActiess.Requery

End Sub
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mvg

Veerle

je stelt de rowsource van de lijst in via een sql-statement zonder een ORDER BY instructie.

probeer eens:

Code:
Me.KzlActies.RowSource = "SELECT * FROM overzicht WHERE Einddatum >=Date() AND Begindatum <= Date() ORDER BY hetveldwaaropjewiltsorteren"

uiteraard voeg je de ORDER BY toe bij alle statements.

If Me.lstZoekOp = "Datum" And IsNull(Trefwoord) Or Trefwoord = "" Then
strSQL = "SELECT * FROM qryzoek3 WHERE Begindatum >= " & Chr(35) & _
Format(Me.Voorbegindatum, "m/d/yyyy") & Chr(35) & " AND Einddatum <= " _
& Chr(35) & Format(Me.Naeinddatum, "m/d/yyyy") & Chr(35)
Else
strSQL = "SELECT * FROM qryzoek3 WHERE " & strZoek & " LIKE " & Chr(34) & Me.Trefwoord & "*" & Chr(34)
End If

waar juist voeg ik de order by toepassing in bij deze code?
bij wordt de regel in VBA rood en geeft die een fout

Mvg

veerle

debug.print

je bent al op de goede weg want ik zie dat je de sql-string hebt aangepast met chr!!

als je de sqlstring toekent, doe dan eens een debug.print strsql. In je codeeditor zie je dan die string. FF kopieren en een plakken in een nieuwe query in SQL-modus, sorteren op het gewenste veld in normale ontwerpmodus, en weer terug naar sql-venster. het zou zoiets moeten zijn:

strSQL = "SELECT * FROM qryzoek3 WHERE " & strZoek & " LIKE " & Chr(34) & Me.Trefwoord & "*" & Chr(34) & " ORDER BY hetveldwaaropjewiltorteren"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan