• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren in verschillende werkbladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

guybier

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
hallo,

ik zou graag iets willen maken, maar ik heb zelf geen idee hoe ik eraan moet beginnen.
de bedoeling is dat in werkblad 1 verschillende rijen worden ingevuld.

dan maak ik bv: werkblad 2 tot werkblad 10. elk werkblad heeft zijn "kernwoorden"
de kernwoorden staan in werkblad één altijd indezelfde kolom. bv kolom A

als in werblad 1, in cel A1 (dus kijken naar het kernwoord van de eerste rij)
een kernwoord staat dat bij werkblad 4 hoort, da moet de hele rij naar dat werkblad gekopieerd worden.

als verplaatsen mogelijk is, dus dat de rij uit werkblad 1 verdwijnt. zou nog beter zijn.

is dit haalbaar?

Post eens een begin file met enige data.
Werkt wat makkelijker dan dat een ieder hier op helpmij iets gaat knutselen en verduidijkt de vraagstelling ook. :)

in de bijlage zit een voorbeeldje, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
het is wel gezipt want anders kon ik het niet uploaden
groet guy

Bijlagen

ja dat is wat ik bedoel.
alleen moet de hele lijn verplaatst worden. (er komen nog meer gegevens achter die drie kolommen.)

en is het mogelijk dat als ik op die knop druk. de lijnen die dan naar een ander werkblad verplaatst worden, uit het eerste werkblad verwijderd worden?

alvast super bedankt
groet guy

EDIT: ik zie juist dat je maar een codewoord hebt per pagina, het is wel de bedoeling dat ik er een stuk of tien per werkblad kan instellen.

Laatst bewerkt:
is er iemand die me hier nog mee kan verder helpen, want ik kom er alleen niet uit.

groet guy

hallo,

man, ik had niet gedacht dat dit allemaal zou lukken met excel.
ik heb nu het bestand een beetje aangepast, zo zou het omgeveer moeten worden.

het codewoord staat nu in de derde kolom, dat is een belangrijke verandering.
en ik heb een aantal kolommen toegevoegd.
als ik gewoon iets in de volgende kolomen typte werd die tekst niet mee verplaatst.

kan ik gewoon werkbladen toevoegen en daar in de eerste kolom de codewoorden zetten?

alvast nog eens super bedankt.

Bijlagen

Code:
Sub wigi()
    Dim l As Long, ws As Worksheet
    For l = Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row To 2 Step -1
        For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
            If ws.Index > 1 Then
                If WorksheetFunction.CountIf(ws.Columns(1), Sheets(1).Range("C" & l)) > 0 Then
                    Sheets(1).Range("A" & l).Resize(, Sheets(1).Range("IV1").End(xlToLeft).Column).Cut ws.Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1)
                    Sheets(1).Rows(l).Delete xlShiftUp
                    Exit For
                End If
            End If
        Next
    Next
End Sub

kan ik gewoon werkbladen toevoegen en daar in de eerste kolom de codewoorden zetten?

Ja, als het maar na het eerste blad is.

Wigi

dit heb ik er nu van gemaakt, maar het wil niet werken.

kun je ook een beetje uitleg bij de code schrijven, dan snap ik het mss iets beter en kan ik er iets van leren.

groet guy

Bijlagen

kun je ook een beetje uitleg bij de code schrijven, dan snap ik het mss iets beter en kan ik er iets van leren.

Kijk eens eerst in de helpfiles en op internet, in de code worden echt geen uitzonderlijke gedaan hoor. Een lus doorheen de tabbladen en een AANTAL.ALS functie, dat is het zowat...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan