sorteren in XP op naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

safex

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2008
hallo,

op mijn laptop (Windows XP prof. SP3) wil ii voor de vakantie een aantal mappen maken, met foto's per dag gesorteerd zeg maar. nu heb ik met het (onwijs handige) programma "renamer" allemaal mappen gemaakt met de naam: Dag #
(# is het dag nummer), en nu loop ik tegen een 'probleem' (eerder irritatie) dat windows mappen en bestanden zo sorteert:
Dag 1
Dag 10
Dag 11
<...>
Dag 19
Dag 2
Dag 20
Dag 21

Maar ik wil het (van zelf sprekend hebben als:)
Dag 1
Dag 2
Dag 3
<..>
Dag 9
Dag 10
Dag 11

ik heb al 'zero padding' geprobeerd (dus vanuit renamer er van maken 001, 002 en 010 enz.) maar dan sorteert windows het zo:
Dag 001
Dag 010
Enz.

Is hier een oplossing voor?
-------------------Eigen benadering van probleem:D:--------------
(ik denk iets van aanpassen de manier waarop explorer bestanden Sorteert)
want volgens mij doet hij nu de nummer behandelen als letters Dus:0=A, 1 = B, 2 = C
want dan klopt het wel dat
Dag 1 : Dag B
Dag 10: Dag BA
Dag 11: Dag BB
Dag 2: Dag C

BVD Safex

Kijk even of je iets hebt aan deze tip over alternatieve sorteermethode in Windows XP.

Tijs.

Ik snap niet waarom dit niet werkt zonder je register te tweaken.

Dag 001
Dag 002
Dag 003
.....
Dag 010
Dag 011

Staat je sorteer weergaven dan wel op naam? en niet op bijvoorbeeld gewijzigd op... of Groote...

Wow, das raar... ik wil doe eerst Rechtermuisknop-->pictogrammen schikken op--> naam, doet niks, maar als ik dan van Tegels naar Lijst ga (stond het nog fout) en toen ik terug ging sprong het terug, wat vreemd is want ik had al gereboot :eek:

Idd thanks voor de hulp,
(voel me nu heel dom :D)
Safex

;) Hehe

Je kan het beste altijd je map op details zetten en dan bovenin bij de kolomen op Naam of op Datum klikken,, je kan dan ook achterste voren sorteren door nogmaals op de kolom kop te klikken, en weer terug.
Pictogrammen en Miniatuur weergave sorteert vaak niet goed.

;) Hehe

Je kan het beste altijd je map op details zetten en dan bovenin bij de kolomen op Naam of op Datum klikken,, je kan dan ook achterste voren sorteren door nogmaals op de kolom kop te klikken, en weer terug.
Pictogrammen en Miniatuur weergave sorteert vaak niet goed.

ja dat wist ik, maar dat deed hij eerst niet, zal wel iets fout zijn gegaan in de cache ofzo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan