safex
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 okt 2008
hallo,
op mijn laptop (Windows XP prof. SP3) wil ii voor de vakantie een aantal mappen maken, met foto's per dag gesorteerd zeg maar. nu heb ik met het (onwijs handige) programma "renamer" allemaal mappen gemaakt met de naam: Dag #
(# is het dag nummer), en nu loop ik tegen een 'probleem' (eerder irritatie) dat windows mappen en bestanden zo sorteert:
Dag 1
Dag 10
Dag 11
<...>
Dag 19
Dag 2
Dag 20
Dag 21
Maar ik wil het (van zelf sprekend hebben als
Dag 1
Dag 2
Dag 3
<..>
Dag 9
Dag 10
Dag 11
ik heb al 'zero padding' geprobeerd (dus vanuit renamer er van maken 001, 002 en 010 enz.) maar dan sorteert windows het zo:
Dag 001
Dag 010
Enz.
Is hier een oplossing voor?
-------------------Eigen benadering van probleem
:--------------
(ik denk iets van aanpassen de manier waarop explorer bestanden Sorteert)
want volgens mij doet hij nu de nummer behandelen als letters Dus:0=A, 1 = B, 2 = C
want dan klopt het wel dat
Dag 1 : Dag B
Dag 10: Dag BA
Dag 11: Dag BB
Dag 2: Dag C
BVD Safex
op mijn laptop (Windows XP prof. SP3) wil ii voor de vakantie een aantal mappen maken, met foto's per dag gesorteerd zeg maar. nu heb ik met het (onwijs handige) programma "renamer" allemaal mappen gemaakt met de naam: Dag #
(# is het dag nummer), en nu loop ik tegen een 'probleem' (eerder irritatie) dat windows mappen en bestanden zo sorteert:
Dag 1
Dag 10
Dag 11
<...>
Dag 19
Dag 2
Dag 20
Dag 21
Maar ik wil het (van zelf sprekend hebben als

Dag 1
Dag 2
Dag 3
<..>
Dag 9
Dag 10
Dag 11
ik heb al 'zero padding' geprobeerd (dus vanuit renamer er van maken 001, 002 en 010 enz.) maar dan sorteert windows het zo:
Dag 001
Dag 010
Enz.
Is hier een oplossing voor?
-------------------Eigen benadering van probleem

(ik denk iets van aanpassen de manier waarop explorer bestanden Sorteert)
want volgens mij doet hij nu de nummer behandelen als letters Dus:0=A, 1 = B, 2 = C
want dan klopt het wel dat
Dag 1 : Dag B
Dag 10: Dag BA
Dag 11: Dag BB
Dag 2: Dag C
BVD Safex