• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren kleinste en grootste waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmaart

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Berichten
37
Goedemiddag,

ik ben bezig met vis poule op te zetten, alleen loop ik tegen iets waar ik geen antwoord op kan vinden, nl bij gelijke stand (afgronden waarde in kolom J) moet diegene met de meest gevangen kilo's boven komen te staan, dus eerst sorteren op kleinst aantal punten in kolom J en dan sorteren op de meest gevangen kilo's in kolom K, Gerrit en Willem hebben allebei (afgerond) 9 punten maar Willem heeft meer gevangen dus deze moet als eerste genoemd worden.

met vriendelijk groet,
Art
 

Bijlagen

  • helpmij vissen.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 18
Daar heb je een hulpkolom met de afgeronde waarde van kolom J voor nodig.
In M2 de volgende formule en dan doortrekken naar beneden:
Code:
=AFRONDEN(J2;0)
Daarna "Aangepast sorteren" op kolom J van klein naar groot en op kolom K van groot naar klein.
 
AHulpje bedoeld waarschijnlijk :
Daarna "Aangepast sorteren" op kolom M van klein naar groot en op kolom K van groot naar klein.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie,

is dat aangepast sorteren ook te vertalen in een formule, zodat ik een stand kan maken.
 

Bijlagen

  • helpmij vissen.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 12
misschien is dit voorbeeld duidelijker, het gaat om een vis poule over 7 wedstrijden, en na elke wedstrijd wil ik de stand door geven
 

Bijlagen

  • helpmij vissen.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 12
Sorteren kan geautomatiseerd worden met een macro, druk op de knop "Sorteer", zie bijgaand voorbeeld.
 

Bijlagen

  • helpmij vissen AH.xlsm
    19,6 KB · Weergaven: 17
Het kan ook zonder macro, door gebruik te maken van 2 tabellen en een extra hulpkolom die je kunt verbergen.

De eerste tabel staan de namen altijd alfabetisch dit is makkelijk met het invullen.
De tweede tabel is de gesorteerde versie.
 

Bijlagen

  • helpmij vissen-1.xlsx
    13,4 KB · Weergaven: 16
Goedmorgen,

volgens mij kan ik hier wel wat mee, bedankt allemaal voor jullie onmetelijke wijsheid.

prettige dag verder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan