• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren met opmaak en gegevens uit die rij kopiëren naar ander tab??? Excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
202
Beste,

Ik vraag waarschijnlijk al weer veel te veel voor wat betreft mijn basis kennis maar ambitieus is niets mis mee toch ;)

Ik heb een voorbeeld bestandje gemaakt, wat ik graag zou willen doen is het volgende:

Cellen die ik handmatig een invullingskleur heb gegeven, sorteren uit het geheel en dan van meerdere kolommen uit de betreffende rij gegevens kopiëren naar een ander tabblad.
Dus gesproken in de taal van mijn voorbeeld:
Ik heb enkele 'Gardenburger' groen gemaakt, graag wil ik in een volgende tab/werkblad een opsomming daarvan, maar niet de naam zelf maar 'product' en 'Inc. Btw' uit de rij van de 'groene' 'Gardenburger'.
Is het duidelijk en is het uberhaupt mogelijk?


gr Erik
 

Bijlagen

  • Voorbeeld op opmaak sorteren.xlsx
    11 KB · Weergaven: 18
Mocht sorteren op opmaak niet gaan dan kan ik nog een kolom bijmaken waarbij ik bv een X plaats voor de betreffende rijen die ik wil sorteren/filteren. Maar is het mogelijk om zo te filteren? en gegevens over te nemen???

Is mijn voorbeeld duidelijk genoeg??
 
Laatst bewerkt:
Is dit totaal niet mogelijk of niemand een idee? :(
Het lijkt me toch ergens logisch dat ik gegevens kan kopieren naar een ander werkblad met een bepaalde selectie....
 
Links en rechts wat code bijeengesprokkeld, kijk eens of het resultaat voldoet.
 

Bijlagen

  • FilterenOpKleur.xlsm
    32,9 KB · Weergaven: 55
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan