sorteren na tab

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanrichz

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2004
Ik heb een groot worddocument met 4 rijen tekst naast elkaar gescheiden door tabs (géén kolommen).

Hoe kan ik (als het al mogelijk is) deze tekst sorteren op de tweede rij (na de tab dus).

Bedankt,

Sandra

Als je tekst netjes consequent met tabs is opgemaakt kan dat op de volgende manier:
Markeer de te sorteren tekstregels.
Kies in het menu, Tabel, Sorteren en kies dan sorteren op voor veld 2.

Beste Jan, bedankt voor je antwoord. Mijn tekst is echt heel consequent opgemaakt met tabs. Als ik echter op sorteren druk kan ik kiezen tussen alinea óf veld 1. Hij geeft geen veld 2 aan helaas. De tweede alinea is een datum en ik wil dus op deze datum sorteren.

groetjes,

Sandra

Heb je de tekst van te voren geselecteerd?
Anders kun je nog proberen om de tekst te selecteren en dan via Tabel, Tekst naar tabel e.e.a om te zetten naar een tabel, dan te sorteren en daarna weer Tabel, Tabel naar tekst terugzetten naar een normaal tekstbestand.

sorteren op datum

Het is gelukt. Na lang puzzelen en met jouw hulp kan ik sorteren op het tweede veld. Het lastige is dat het tweede veld een datum is (01-01-99). Is er ook nog een truc om het tweede veld op datum te sorteren?

Ik heb al geprobeerd het document naar Excel te kopieren, te sorteren en dan terug in Word te zetten maar dan blijven de Exceltekentjes staan en kan ik de tekst verder niet meer bewerken.

Dank je wel,

Sandra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan