sorteren op alfabet en plaatjes toevoegen...??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sousuke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2004
Hey people,

ik ben maar een beginneling met VB...;p en heb 2 vragen...
anyway, ik ben nu bezig een programma te maken om films te sorteren op alfabet. ik heb een listbox gebruikt en een button die moet zorgen dat als je erop klikt, dat de films dan worden gesorteerd op alfabet.
trouwens ik heb ook een database van access eraan gekoppeld omdat daar de gegevens van de films staan. met list1.sorted = true krijg ik een fout... 'can't assign read-only property'
en ik heb bij access ook plaatjes toegevoegd van films, maar ik kan die niet in VB openen. krijg dan alleen de iconen te zien...
iemand die wel raad weet??
alvast bedankt ;p

Sousuke

Design-Time en Rich Text-Box.

Eigelijk is een knop om de films te sorteren overbodig.

Je zet de property(eigenschap) "Sorted" van die list-box gewoon op True via het
het Property-venster en wel tijdens Design-Time en niet tijdens Run-Time, anders
wordt er een foutmelding zoals: "can't assign read-only property" gegenereerd.

Gebruik een Rich tex-box voor je plaatjes. Als deze zich nog niet op de Tool-Box
bevindt, dan kun je hem volgens onderstaande op de Tool-Box plaatsen:

1) Geef een rechtsklik op de Tool-Box en klik op Component.

2) Er verschijnt een scherm "Components" geheten. Selecteer(afvinken) "Microsoft Rich Textbox Control 6.0(SP4)"

3) Klik op OK.

Groetjes,

Dennis.

het sorteren is nu wel gelukt. thx

maar die richtextbox heb ik wel gevonden en toegevoegd. bij datasource en datafield heb ik het ook veranderd. maar als ik het ga runnen geeft die al meteen systeem error aan.
kan het zijn omdat ik in access de plaatjes hebt gezet en type OLE hebt gekozen??

anyway, alvast bedankt voor het sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan