• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren op basis van hoofdletters

Status
Niet open voor verdere reacties.

EMCV

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Berichten
19
Beste leden,

Ik heb een lijst van ongeveer 1600 klantgegevens in excel staan. Een groot gedeelte is met kleine letters ingevoerd en de rest is met hoofdletters ingevoerd. Op dit moment staan de gegevens nog door elkaar (hoofdletters - kleine letters) Bestaat er een mogelijkheid dat ik met een filter of iets dergelijks een selectie kan maken van de gegevens met hoofdletters en kleine letters??

Alvast bedankt voor de moeite!!

MvG EMCV
 
Je kan in een hulpkolom een formule zetten om te kijken of het een kleine of grote letter is.
Dit kan met de volgende formule voor cel B2:
Code:
=GELIJK(B2;HOOFDLETTERS(B2))
bij een hoofdletter >> WAAR, bij een kleine letter >> ONWAAR.

Hierop kan je vervolgens een filter oid loslaten.

Als je de kleine letter groot wilt maken of andersom, dan kan dit met =HOOFDLETTERS() of met =KLEINE.LETTERS().
 
Beste EMCV,

Selecteer een cel in je tabel en klik op Data > Sorteren > Opties. Vink 'hoofdlettergevoelig' aan.

Richard
 
Als mijn vermoeden voor je vraag klopt:

Code:
Sub tst()
  For Each cl In Columns(1).SpecialCells(xlCellTypeConstants, xlTextValues)
    cl.Value = StrConv(cl.Text, vbProperCase)
  Next
End Sub
 
Danny je hebt helemaal gelijk!!!

Dus bij deze mijn dankbetuiging aan alle leden die mij geholpen hebben!!:thumb::thumb:


Gr EMCV
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan