Hoi,
Omdat ik eerst 's nachts per ongeluk deze vraag in een oud, ander topic had gesteld, dan nu netjes in een eigen.
Ik gebruik Access 2013 en heb een samenvoegquerry gemaakt die uit vele gelijke, uit excel geimporteerde tabellen enkel die regels heeft gehaald die aan een bepaalde voorwaarde voldeden. Echter, nu wil ik gebruikers deze querry laten gebruiken om hun eigen rapport ervan te maken, maar op basis van hun eigen selectie.
Het gaat om een toetslijst. Ik heb hierbij weging, toetsstof, toetsmoment en vak bijvoorbeeld. Maar niet iedere leerling heeft hetzelfde vakkenpakket, dus hoeft niet de gehele querry te hebben. Ik wil dat ze in een formulier dus enkel hun eigen vakken aanklikken/zetten en dat dan al de items daarvan netjes in de vorm van een rapport weergegeven wordt. En dan uitgeprint kan worden. Of gemaild als pdf oid.
Ik vermoed dat het iets van een selectiequerry moet worden die hieraan ten grondslag ligt. Maar die maken vanuit een tabel en dan daarvan ook direct een rapport maken is mij echt te veel gebleken....ik kom er niet uit.
Ik heb wel H13 nu ook doorgenomen. Heb zelfs in de 2k3 volgens mij de juiste optie gevonden, maar kom er toch niet uit. Ik denk omdat ik nog niet de correcte VBA-kennis heb.
Heeft iemand voor mij een idee/oplossing?
Dank alvast,
Bekijk bijlage PTD V5 minder gegevens, dus kleiner.rar
Wdeb
Bijgevoegd mijn bestand tot nu toe. Wel heb ik, omdat het anders boven de toegestane grootte uit kwam, delen van de jaarplanners verwijderd en al de lege velden die ook geimporteerd werden ook. Omdat ieder vak zijn eigen tabel heeft ingevuld in Excel, heb ik voor deze oplossing van importeren en UNION gekozen. Ik ga ervan uit dat ik komend jaar gewoon een nettere ingevulde DB krijg in Access. Wel weer met per vak een eigen tabel. En vermoedelijk ook per jaarlaag, omdat het in Excel invullen door de collegae als prettig wordt ervaren. Daarbij ga ik het willen uitbreiden met al de jaarlagen, dus ook dat zal dan op een gelijke manier een selectie moeten worden, maar dat is voor later zorg.
EDIT:
Bekijk bijlage PTD V5 minder gegevens, dus kleiner V1.1.rar
Ik heb inmiddels ook echt een formulier gemaakt nav hoofdstuk 8 in de handleiding, maar bij mij wordt er een Macro van gemaakt ipv VBA. En ik krijg hem niet geconverteerd. Daarbij ook niet als ik handmatig de code invoer die in het hoofdstuk staat... Dus kan ik ook niet naar H9, die beloofd dat er meerdere selecties uit de keuzelijst gedaan kunnen worden.
Het formulier heeft beide opties open. Of via selectievakjes, of via keuzelijst. Die laatste lijkt mij het minste werk...
Omdat ik eerst 's nachts per ongeluk deze vraag in een oud, ander topic had gesteld, dan nu netjes in een eigen.
Ik gebruik Access 2013 en heb een samenvoegquerry gemaakt die uit vele gelijke, uit excel geimporteerde tabellen enkel die regels heeft gehaald die aan een bepaalde voorwaarde voldeden. Echter, nu wil ik gebruikers deze querry laten gebruiken om hun eigen rapport ervan te maken, maar op basis van hun eigen selectie.
Het gaat om een toetslijst. Ik heb hierbij weging, toetsstof, toetsmoment en vak bijvoorbeeld. Maar niet iedere leerling heeft hetzelfde vakkenpakket, dus hoeft niet de gehele querry te hebben. Ik wil dat ze in een formulier dus enkel hun eigen vakken aanklikken/zetten en dat dan al de items daarvan netjes in de vorm van een rapport weergegeven wordt. En dan uitgeprint kan worden. Of gemaild als pdf oid.
Ik vermoed dat het iets van een selectiequerry moet worden die hieraan ten grondslag ligt. Maar die maken vanuit een tabel en dan daarvan ook direct een rapport maken is mij echt te veel gebleken....ik kom er niet uit.
Ik heb wel H13 nu ook doorgenomen. Heb zelfs in de 2k3 volgens mij de juiste optie gevonden, maar kom er toch niet uit. Ik denk omdat ik nog niet de correcte VBA-kennis heb.
Heeft iemand voor mij een idee/oplossing?
Dank alvast,
Bekijk bijlage PTD V5 minder gegevens, dus kleiner.rar
Wdeb
Bijgevoegd mijn bestand tot nu toe. Wel heb ik, omdat het anders boven de toegestane grootte uit kwam, delen van de jaarplanners verwijderd en al de lege velden die ook geimporteerd werden ook. Omdat ieder vak zijn eigen tabel heeft ingevuld in Excel, heb ik voor deze oplossing van importeren en UNION gekozen. Ik ga ervan uit dat ik komend jaar gewoon een nettere ingevulde DB krijg in Access. Wel weer met per vak een eigen tabel. En vermoedelijk ook per jaarlaag, omdat het in Excel invullen door de collegae als prettig wordt ervaren. Daarbij ga ik het willen uitbreiden met al de jaarlagen, dus ook dat zal dan op een gelijke manier een selectie moeten worden, maar dat is voor later zorg.
EDIT:
Bekijk bijlage PTD V5 minder gegevens, dus kleiner V1.1.rar
Ik heb inmiddels ook echt een formulier gemaakt nav hoofdstuk 8 in de handleiding, maar bij mij wordt er een Macro van gemaakt ipv VBA. En ik krijg hem niet geconverteerd. Daarbij ook niet als ik handmatig de code invoer die in het hoofdstuk staat... Dus kan ik ook niet naar H9, die beloofd dat er meerdere selecties uit de keuzelijst gedaan kunnen worden.
Het formulier heeft beide opties open. Of via selectievakjes, of via keuzelijst. Die laatste lijkt mij het minste werk...

Laatst bewerkt: